• sandra29

Sommarkläder 4 mån bebis?

Hej!

Tänkte titta på kläder till sommaren till min tjej som snart 4 månader.

Men vad tar man på en 4 månaders sommartid?

Tights och klänning? Body och shorts? Bara klänning?

/ Sandra

• Svar på tråden Sommarkläder 4 mån bebis?
  • S23

Personligen tycker jag att klänning är ett osmidigt plagg.

Jag skulle satsa på tunna (långa) byxor och tunn (långärmad) body eller tröja. Typ muslinfiltsmaterial.

• BuoBä

Jag tyckte det som kallas romper var praktiskt, alltså en löst sittande overall med korta ärmar och ben. Det funkar bra när man är inne eller i skuggan. Man behöver också tunna bodys och tights/byxor som skyddar mot solen. Och en solmössa.

Klänning är rätt hopplöst på så små, annat än till speciella tillfällen.

• Gameofthrones

Klänningar är bra och ha. Det finns smarta lösningar på det. Det beror på hur modellen är. Jag tyckte att det va hur bra som helst behövde man byta blöja så ca det enkelt. Och smidigt. För mig var det bra kunde vädra utan blöja en stund på somrarna. Ändå ligger i vagnen.

Klädde i klänning oavsett väder och årstid. För jag går i klänning, kjol oavsett tid och tid.

Det finns mysiga mjuka enkla, tunna byxor, byxdress/body. Det finns enkla kortärmade tröjor med.

• Kalaspuffen300

Min dotter hade bara på sig kortärmade bodys inomhus. När vi gick utomhus tog vi på en tunn kofta, solhatt och ljusa bomullsleggings (eftersom svart drar till sig sol och värme). Sedan hade vi en uppsättning kläder för kyliga och regniga dagar med långärmade bodys, bomullsbyxor och en skaloverall/regnoverall.

Svar på tråden Sommarkläder 4 mån bebis?