• 20162010

    Fiberabonnemang till sommarstugan?

    Hej!

    Vi tänkte ansluta till fiber (öppet fiber) om ett litet tag och undrar om någon vet om det finns några bra abonnemang för en sommarstuga? 

    Vi kommer vara där på helger april-okt och naturligtvis en hel del på "heltid" under sommaren. 

    Det kanske kan vara värt att ha helårsabonnemang om det inte blir för dyrt, så man kan styra ev. underhållsvärme och liknande via nätet...

    Tack på förhand för eventuella tips :).

  • Svar på tråden Fiberabonnemang till sommarstugan?
  • Anonym (Stugägaren)

    Det undrar jag också!!! Har beställt fiber till stugan nu och har börjat titta på abonnemang. Men jag hittar absolut ingenting som passar??

    Vi vill ju kunna ?dra på? nätet när man är där, helger, sommaren, vissa veckor eller dagar när jag kommer sitta där och jobba hemifrån. Kanske några dagar runt jul eller nyår, beroende på väder.

    När man inte är där vill man kunna ha koll på värmen i huset och dra upp/ner efter behov.

    Men jag hittar inget som är flexibelt på det sätt jag skulle vilja ha det.

    Ska man verkligen behöva ha något som kostar lika mycket som det man har hemma? Det måste ju finnas fler som vill ha abonnemang som är av/på /reglerar hastighet efter behov som passar för fritidshus?

  • sextiotalist

    Har du kollat mobilt internet?
    Vi har det nu, då bostadsbolagets fiber inte uppfyller de krav som vi har, vi vill inte betala ett öre till detta usla fibernät.
    Vi ha nu mobilt, lite svajigt ibland, men för övrigt väldigt bra. 

  • Anonym (Stugägaren)
    sextiotalist skrev 2021-05-10 07:50:59 följande:

    Har du kollat mobilt internet?

    Vi har det nu, då bostadsbolagets fiber inte uppfyller de krav som vi har, vi vill inte betala ett öre till detta usla fibernät.

    Vi ha nu mobilt, lite svajigt ibland, men för övrigt väldigt bra. 


    På tok för dyrt och själva vitsen med att jag väljer att dra in fiber är ju liksom att använda den. Mottagningen är dessutom urkass i stugan.
  • sextiotalist
    Anonym (Stugägaren) skrev 2021-05-14 11:04:16 följande:

    På tok för dyrt och själva vitsen med att jag väljer att dra in fiber är ju liksom att använda den. Mottagningen är dessutom urkass i stugan.


    Tja, vi det är ju inte gratis med fiber och anbonemang måste man ändå ha
  • 20162010
    sextiotalist skrev 2021-05-10 07:50:59 följande:

    Har du kollat mobilt internet?
    Vi har det nu, då bostadsbolagets fiber inte uppfyller de krav som vi har, vi vill inte betala ett öre till detta usla fibernät.
    Vi ha nu mobilt, lite svajigt ibland, men för övrigt väldigt bra. 


    Hej! Vi tänkte testa mobilt internet i sommar, men vi har möjlighet att dra in fiber nu till hösten och tänkte passa på. Sedan får vi se när vi börjar använda det på riktigt :)
Svar på tråden Fiberabonnemang till sommarstugan?