• FAH2020

Letrozol och ovitrelle - kortare lutealfas.

Hej!

Jag undrar om någon varit med om samma sak. Jag har genomgått några behandlingar med Letrozol och ovitrelle. Har pcos. För varje gång så har jag fått spottings tidigare och tidigare och mensen kommer tidigare och tidigare. Jag har alltid annars haft en lutealfas på 15 dagar. Senaste gången kom mensen på dag 11 efter äl, fick spottings dag 9 efter äl. Och nu kom mensen på dag 9 efter äl, spottings 7 dagar efter äl. Kan tillägga att jag blev gravid i september men förlorade tyvärr min bebis i magen i vecka 20 i januari. Vet inte om detta påverkar, men de har ju kollat och allt ser bra ut.

Har någon annan lyckats bli gravid trotts att lutealfasen varit knasig? Finns det hopp för mig?. Jag är så ledsen hela tiden och allt jag önskar mig är att få bli gravid igen.

• Svar på tråden Letrozol och ovitrelle - kortare lutealfas.
  • Jag är bara jag

Beklagar ditt sena missfall! Det verkar som du kan behöva lite understödjande medicin till slemhinnan. Har de mätt den för att se hur tjock den är just vid äl? Du kanske behöver lite extra progesteron eller nån annan medicin. 

• FAH2020

Tack för ditt svar.

Ja de har gjort det och den har varit en bra storlek 8-9 mm, har jag för mig. Så vet inte vad det kan bero på tyvärr. Vad är det för typ av medicin brukar man ge?

• Jag är bara jag
    FAH2020 skrev 2021-05-08 19:29:44 följande:
    Tack för ditt svar.

Ja de har gjort det och den har varit en bra storlek 8-9 mm, har jag för mig. Så vet inte vad det kan bero på tyvärr. Vad är det för typ av medicin brukar man ge?
    Det ska ju räcka egentligen. Men varför då kortare lutealfas...? Det finns några som ger bättre slemhinna: Progynon, progesteron och en extra dos äl-spruta. Den sistnämnda vanligt vid ÄD då man tar en extra dos samma dag som insättning ,dvs motsvarande 5 dagar efter äl. 
Svar på tråden Letrozol och ovitrelle - kortare lutealfas.