• Hanna D

Tillbaka till säte efter att legat neråt v.38

Någon som har varit med om att bebisen har vänt sig efter har legat ner i rätt position i en månad? Hur gick det?

Är 38+1 idag, skulle blivit igångsatt I torsdags, hepatos, men läkaren tyckte tappen var omogen och trodde en igångsättning skulle misslyckas så vi bestämde att vänta tills på måndag eftersom mina värden är någorlunda stabila och bebisen glad. Han gjorde ett UL och bebisen låg i rätt position med huvudet mot min ryggrad.

Var tillbaka till sjukhuset idag för CTG och det visade sig att bebisen nu har vänt sig och ligger med huvudet under mitt revben. Har nu ett bokat akutsnitt (yes, dagens läkaren bokade in ett akutsnitt för alla tider för planerade var upptagna, hur nu det funkar) på måndag om hon inte vänt sig.

Som sagt är det någon som har varit med om liknade och hur gick det? Vände sig bebisen igen eller blev det snitt?

Mina två andra barn låg fixerade i bäcken rättså tidigt och föddes naturligt runt 37 - 38 veckor, hade hepatos med dem också och skulle bli igångsatt men dem ville ut dagen innan. Så med mina tidigare graviditeter blir jag ju givetvis lite nervös att förlossningen ska starta av sig själv i natt och hon ligger i säte..

• Svar på tråden Tillbaka till säte efter att legat neråt v.38
  • Anonym (Ha)

Har inte svar angående vändning men gällande att boka in snitt.

De allra flesta sjukhus har specifika dagar pladdrade snitt göra (säg exempelvis tisdagar och torsdagar). Dessa tider kan som du fått veta nu vara fullbokade. Så ditt snitt hamnar på ?akutsnitt? även om det inte sker under akuta omständigheter.

Var medveten om att om du har en grav försäkring kan du troligen få ut pengar för akutsnitt (och kanske även hepatos) så att du inte missar det

Svar på tråden Tillbaka till säte efter att legat neråt v.38