• MamiDiddy20

Hur mycket äter er 6 mån bebis? Och hur ofta?

Hej alla underbara mammor!

Min bebis Fiorella på 6 mån. Vi började med att ge henne 1 tsk puré och har ökat mängden med tiden, så nu äter hon för närvarande 6 tsk puré (det kan vara frukt eller mat) under en hel dag+ bröstmjölk. Egentligen vill hon få i sig mer mat men jag är lite rädd att ge henne för mycket och orsaka henne magont eller bajsproblem, och det som jag har läst på 1177 säger att ?vid 6 mån kan man ge bebisen små smakportioner som ska bli en vanlig måltid med tiden?, fast de förklarar inte exakt hur mycket man ska ge totalt i gr, de säger inte heller efter hur många dagar man ska öka på mängden ... så det är lite förvirrande och därför ville jag fråga er hur ni gör :)

Hoppas ni kan hjälpa mig <3

• Svar på tråden Hur mycket äter er 6 mån bebis? Och hur ofta?
  • Jag är bara jag

Jag började med bara yttepyttesmakisar vid 6 månader. Ökade väldigt sakta. Från en halv kaffesked per dag till en full, till en matsked osv. Första portionen gröt vid 8 månader. Har man en matglad bebis som mår bra i magen kan man öka lite fortare än vi gjorde, men vår lille var lite skeptisk och hade krånglig mage så vi tog det sakta.  

Svar på tråden Hur mycket äter er 6 mån bebis? Och hur ofta?