När är det tidigaste man kan känna av graviditet? Hur kort efter ÄL?
När är det tidigaste man kan känna av en graviditet och vilka symptom?
Hur kort efter ÄL?
När är det tidigaste man kan känna av en graviditet och vilka symptom?
Hur kort efter ÄL?
Gravid 6 ggr och har aldrig känt nåt före v.5. Som allra tidigast kan man känna nåt när gravtest ger utslag. Det är hcg som ger symptom nämligen.
En vecka efter äl ungefär har jag fått tydliga symtom vid flera av mina graviditeter. Ont i brösten, hunger och molvärk har varit de första symtomen. Positivt graviditetstest har jag tagit 2-7 dagar efter de första symtomen dök upp.
Ägget implanterar absolut tidigast 6 dagar efter ägglossning, oftast är det 8-9 dagar efter. Innan det implanterar kan du inte känna något. Sedan dubblas hcg varannan dag, så oftast tar det 3-4 dagar efter implantering innan man kan känna det. Kanske 2 dagar ifall du har normalt rätt hög halt. Så tidigast ca 8 dagar efter men vanligtvis kanske 12 dagar efter ägglossning.
Jag märkte det genom nidblödning när ägget fäste. Regerade knappt på det men kom pyttelite rosa blod just då. Men hade utöver det bara en känsla i kroppen som sa att jag var gravid. Behövde knappt kolla på gravtestet och då var graviditeten oplanerad så var inte bara att jag hoppades att det skulle va så!
Jag märkte det genom nidblödning när ägget fäste. Regerade knappt på det men kom pyttelite rosa blod just då. Men hade utöver det bara en känsla i kroppen som sa att jag var gravid. Behövde knappt kolla på gravtestet och då var graviditeten oplanerad så var inte bara att jag hoppades att det skulle va så!