• Dieseldoris99

Kvinnomisshandel, lån över huvudet

Hej! Hur går man till väga om man har lån över huvudet och vill be om hjälp från allmänheten att betala av dem? Insamling? Lever just nu på cirka 2000 kr i månaden och jag kan inte skaffa lägenhet pga mina lån kostar så mycket varje månad. Flydde en relation där jag blev misshandlad i cirka 1 1/2 år utav en man. Blev neddragen för en trappa tidigare i vintras och sparkad vilket ledde till hjärnskakning. Så jag flyttade.

• Svar på tråden Kvinnomisshandel, lån över huvudet
  • Anonym (F)

Din misshandel har ju inte med dina lån att göra. Om du har så dålig ekonomi kan du prata med de som har lånen att du inte har råd just nu, att ni behöver pausa inbetalningarna så länge. Om de inte går med på det kan du lika gärna låta det gå till Kf, för de låter dig iaf ha en vettig ekonomi så du har råd att leva. Har du väldigt dålig inkomst kan du ha rätt till socialbidrag också så du åtminstone kommer upp till riksnormen. Prata med dem!

Sluta fundera på att tigga pengar av andra och ta tag i din situation istället!

• Anonym (.)
    Dieseldoris99 skrev 2021-05-11 08:49:35 följande:

Hej! Hur går man till väga om man har lån över huvudet och vill be om hjälp från allmänheten att betala av dem? Insamling? Lever just nu på cirka 2000 kr i månaden och jag kan inte skaffa lägenhet pga mina lån kostar så mycket varje månad. Flydde en relation där jag blev misshandlad i cirka 1 1/2 år utav en man. Blev neddragen för en trappa tidigare i vintras och sparkad vilket ledde till hjärnskakning. Så jag flyttade.

Vänd dig till en konsumentrådgivare i din kommun, eller någon du har förtroende för, så du får hjälp med att strukturera upp din ekonomi, och få konkreta tips hur du ska gå tillväga. Sedan måste du skaffa dig en inkomst, antingen jobb eller bistånd. 
  • Anonym (Ica)

Man sätter sig utanför ica och trycker upp en mugg i ansiktet på folk. Alternativt stoppar folk på stan och trycker upp den i ansiktet på dem. Sen kan du ju gå runt på tunnelbanan eller bussen och göra samma sak.

• Anonym (Ica)

Sen bör du dessutom stämma mannen som misshandlade dig på en rejäl summa pengar. För om du fick en hjärnskakning så måste det ju finnas dokumenterat med bevis.

• Anonym (Ica)

Och ts försvann från tråden när ingen skänker pengar till ts. Inte första gången. Vissa har ju till och med skrivit sitt tel-nummer och bett folk swischa pengar.

Svar på tråden Kvinnomisshandel, lån över huvudet