• Bella83

    Pepp och solsken efter 3 missfall, 37+

    Hej!

    Skriver här i förhoppning att stärka mitt ibland sviktande hopp. Skulle vilja ha lite solskenshistorier, för er i min ålder 37+ som det har gått bra för till slut. Vill inte starta någon depp-tråd utan höra om det finns fler som känner som mig och som nu sitter med sin bebis. 

    Jag har längtat efter barn sen jag var 25 men hittade inte rätt kille förrän 10 år senare. Under senaste året har jag blivit gravid tre gånger men också fått tre missfall i v 7, 10 och 5. Väntar på svar från utredning och det är en tärande väntan, samtidigt som varje månad jag inte blir gravid känns som en evighet och en stor besvikelse.

    De första två gångerna blev jag också gravid otroligt fort så därför känns det också tungt att det nu tar tid (i min värld, men med full respekt för att många kämpar och kämpat bra mycket längre).

    Jag brottas med känsla av misslyckande och hopplöshet och att det aldrig kommer gå, men eftersom det inte ger mig något positivt så skulle jag vilja få lite positiv pepp om det finns någon i min ålder som känner igen sig och som det har gått bra för. Eller tips på hur ni har hanterat väntan?

    Bara glada historier efterfrågas :)

  • Svar på tråden Pepp och solsken efter 3 missfall, 37+
  • lejonmamman70

    Lite pepp: Annika heter jag och är 51 år. Har barn födda -08, -09, -10, -13 och -19. Jag har haft 11 missfall. Fick mitt första 2 mån innan jag fyllde 38. Jag känner många kvinnor som fått flera missfall i följd före 40 års ålder. De flesta fick hjälp genom Clomid (för att stimulera ägglossn) eller Heparininjektioner (för att undvika små blodproppar i livmodern). En kvinna hade mf efter mf tills hon tog Heparin. Efter det fick hon 3 barn väldigt tätt. 
    Själv fick jag kämpa för att få barn nr 5. Det var en väldigt lång resa och jag genomgick alla behandlingar som går att genomgå i olika länder. Jag åt alla piller som finns och levde på "Rodi". Till slut kom han, det lille miraklet, min ögonsten! Efter 6 långa, extremt påfrestande år.
    Hör gärna av dig! Jag berättar gärna om min

    egen resa samt ger många råd och tips!
    Annika Sterner


    Coach & Samtalsterapeut
    Individuell & Parterapi - Terapisamtal vid Ofrivilligt Barnlöshet, Missfall, Sorg - Coaching - Stärkande av Självförtroende - Viktnedgång - Ledarskapscoaching
    Tel 0733 43 98 40
Svar på tråden Pepp och solsken efter 3 missfall, 37+