• Anonym (Undrar?)

Ni långa kvinnor

Ni kvinnor som är långa (över 175 cm), upplever ni att ni har komplex över att ni är så långa? Har ni någonsin upplevt svårigheter med att hitta en man (indirekt) på grund av er längd?

• Svar på tråden Ni långa kvinnor
  • Anonym (x2y)
    Anonym (Är ej lång) skrev 2024-05-31 15:03:18 följande:

Är inte ens lång utan jättekort men jag har gjort en observation att kvinnor som är 175-179 är väldigt stolta över sin längd och ökar den gärna med höga klackar, sträcker på sig, axlarna bak ut med brösten men 180 eller över och de kutar rygg, sjunker ihop osv.

Jag är bara 132 och komplex över längd och hur det påverkar beteende både hos herrar och damer tycker jag är jätteintressant. 

Vilket ögonmått du måste ha! du kanske alltså se exakt hur långa dessa kvinnor är lol. Fantastiskt.

Haha vilket skitsnack. 

Ungefär som jag skulle säga att alla mörkhåriga män är ber benägna att vara otrogna eller något. 
  • Anonym (Lång kvinna)

Jag är 182 cm och jag har inga komplex över min längd förutom när jag gick i skolan för jag var längst i klassen  

• Anonym (Är ej lång)
    Anonym (x2y) skrev 2024-05-31 19:34:23 följande:
     Vilket ögonmått du måste ha! du kanske alltså se exakt hur långa dessa kvinnor är lol. Fantastiskt.

Haha vilket skitsnack. 

Ungefär som jag skulle säga att alla mörkhåriga män är ber benägna att vara otrogna eller något. 
    Baserat på kvinnor jag känner till givetvis :) Lång= sträcker på sig, väldigt lång= kurar ihop sig. För långa herrar beror det på kroppsbyggnad tanig=kurar ihop sig, tjock eller muskulös= sträcker på sig.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (x2y) skrev 2024-05-31 19:27:47 följande:
     Alltså du är bara så knäpp. Ser massa inlägg här från dig, du bara skriver om övervikt. Att du sitter här och inte har någon partner. Förvånar mig inte.

Det har nog med flera olika orsaker göra dessutom.  
    Är väl inte så konstigt när nästan alla kvinnor är överviktiga?   Svårt att finna en partner då...
  • Anonym (Z)
    Anonym (x2y) skrev 2024-05-31 14:14:03 följande:
      Alltså, det här var läskigt att läsa. För det påminner så mycket om mina upplevelser med. Nu är jag yngre, knappt 40. Men jag har helt tappat intresset för män med.
    Jag tror det bygger mycket på vad man haft för erfarenheter. Jag kommer från en mörka bakgrund. Så jag vet vad du menar med elaka män absolut. Många är väldigt elaka. 

Min uppfattning är densamma. Män vill bara ha korta, små och petita tjejer. Annars känner de sig hotade eller omanliga verkar det som. När man släppt taget helt. Är det en befrielse. Jag mår faktiskt bättre nu. Min längd har definitivt inte varit en fördel.  

Känns som kvinnor och män blivit mer fiender och tröttnat på varandra. Föds ju knappt några inhemska barn längre. Blev lite chockad när jag såg siffrorna. Det straffar sig på något vis verkar det som.  Men jag har lyckats vända på det. Utan att bli bitter. Tyvärr blir många det. Jag har ett bra liv för övrigt och gör sådant jag tycker om. Män finns inte ens på kartan för mig.

Kanske ska skaffa en hund med, verkar mysigt:)
  • Anonym (Z)
    Anonym (x2y) skrev 2024-05-31 14:14:03 följande:
      Alltså, det här var läskigt att läsa. För det påminner så mycket om mina upplevelser med. Nu är jag yngre, knappt 40. Men jag har helt tappat intresset för män med.
    Jag tror det bygger mycket på vad man haft för erfarenheter. Jag kommer från en mörka bakgrund. Så jag vet vad du menar med elaka män absolut. Många är väldigt elaka. 

Min uppfattning är densamma. Män vill bara ha korta, små och petita tjejer. Annars känner de sig hotade eller omanliga verkar det som. När man släppt taget helt. Är det en befrielse. Jag mår faktiskt bättre nu. Min längd har definitivt inte varit en fördel.  

Känns som kvinnor och män blivit mer fiender och tröttnat på varandra. Föds ju knappt några inhemska barn längre. Blev lite chockad när jag såg siffrorna. Det straffar sig på något vis verkar det som.  Men jag har lyckats vända på det. Utan att bli bitter. Tyvärr blir många det. Jag har ett bra liv för övrigt och gör sådant jag tycker om. Män finns inte ens på kartan för mig.

Kanske ska skaffa en hund med, verkar mysigt:)
    Tråkigt att ni har varit med om det. Jag är själv ?bara? 166 så meddelängd ungefär men ville bara säga att det inte alls stämmer att alla killar vill ha korta tjejer. Har flera tjejkompisar som är långa och ingen av dom har haft något problem att träffa nån. En av dom är 180. Hon ser bra ut och var med i Slitz när hon var yngre och har fått hur mycket killar som helst. En kille hon dejtade var faktiskt väldigt kort , några cm kortare än jag , det såg lite roligt ut :) 

Förstår såklart att det finns killar som inte vill ha långa tjejer .. men jag lovar att det inte gäller alla.
    Kanske det mer är ditt självförtroende och din attityd som gör att du inte har träffat nån? Iallafall är det nog inte längden ..och det är ju absolut inte för sent än, tycker verkligen inte du ska ge upp.
  • Anonym (Ädd)
    Anonym (x2y) skrev 2024-05-31 19:29:20 följande:
     Tycker jag inte, är riktigt skönt faktiskt. De flesta män är elaka och ytliga. Och ju mer jag tänkte på det. Inser jag hur bra jag faktiskt har det.  Män har bara fått mig att må dåligt. 
    Jag kan nog vara lite ytlig,men aldrig att jag skulle vara elak, tråkigt att du råkat ut för sådant! Ska säga att jag jobbar på att försöka bli mindre ytlig.men är svag för långa kvinns
  • Eurydike

Skönt ändå att man räcker från huvudet och ända ner till marken 🤔

• Anonym (Flaggstång)

Jobbigt i skolan men fördel i vuxen ålder, är 182cm. Aldrig haft problem att få killar/män, många verkar gilla långa slanka ben haha :D 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Flaggstång) skrev 2024-06-01 10:11:43 följande:

Jobbigt i skolan men fördel i vuxen ålder, är 182cm. Aldrig haft problem att få killar/män, många verkar gilla långa slanka ben haha :D 

Ja, om du är slank är det positivt hos killar. Korta tjejer är oftast knubbiga på sina korta ben.
  • Anonym (x2y)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-31 20:24:38 följande:
    Är väl inte så konstigt när nästan alla kvinnor är överviktiga?   Svårt att finna en partner då...
     Du hör inte ens hur du låter själv. Det är det som är problemet. Gir är det med överviktiga män? Du vet att enligt statistik så finns det fler överviktiga män än kvinnor. Så fundera lite på det istället 
  • Anonym (x2y)
    Anonym (Ädd) skrev 2024-06-01 00:59:19 följande:
    Jag kan nog vara lite ytlig,men aldrig att jag skulle vara elak, tråkigt att du råkat ut för sådant! Ska säga att jag jobbar på att försöka bli mindre ytlig.men är svag för långa kvinns
     Men folk har väl preferenser också. I mitt fall handlar det nog om min mörka bakgrund. Och att jag har svårt lita på folk. Speciellt män.  

Det bästa ibland är att inse att något inte är för dig.
    Det är ingenting jag lider av heller. Verkar som många har problem idag att hålla ihop snarare. Nu är jag äldre dessutom. Hade varit värre om jag var 25 och kommit till denna insikt.

Jag håller väldigt låg profil i alla fall, och vistas inte i miljöer som är typiska för män heller. Så det är inget jag tänker på i min vardag. Kärlek är, precis som rikedom är inte och kommer inte hända för alla. Det är helt ok för mig, något jag accepterat. Jag längtar inte efter det heller. Så jag tror det talar för sig själv.
  • Anonym (x2y)
    Anonym (Z) skrev 2024-05-31 20:46:52 följande:
    Tråkigt att ni har varit med om det. Jag är själv ?bara? 166 så meddelängd ungefär men ville bara säga att det inte alls stämmer att alla killar vill ha korta tjejer. Har flera tjejkompisar som är långa och ingen av dom har haft något problem att träffa nån. En av dom är 180. Hon ser bra ut och var med i Slitz när hon var yngre och har fått hur mycket killar som helst. En kille hon dejtade var faktiskt väldigt kort , några cm kortare än jag , det såg lite roligt ut :) 

Förstår såklart att det finns killar som inte vill ha långa tjejer .. men jag lovar att det inte gäller alla.
    Kanske det mer är ditt självförtroende och din attityd som gör att du inte har träffat nån? Iallafall är det nog inte längden ..och det är ju absolut inte för sent än, tycker verkligen inte du ska ge upp.
     Min attityd? Vet inte vad det är. Jag har en mörk bakgrund. Har du gått igenom det jag har, och många andra kvinnor. Blir det svårt att se på män , som kärleksfulla. Du får svårt för att lita. Ibland upplevs jag som svår, och knepig. Enligt en av mina ex. "Sitter jag i en bur" och har inga planer på att komma ut ifrån den.

Jag tror inte jag har det typiska utseendet många svenska män vill ha heller. 
    Jag ser faktiskt inte typiskt svensk ut.  Och har aldrig märkt av att jag fått någon extra uppmärksamhet för att jag skulle vara lång. Upplever dock att de flesta killar jag möter, majoriteten är väldigt korta. Sällan jag träffat en man som är längre än mig. 

Får flytta till Nederländerna, de har starka gener och mycket långa män :) haha 

Nej men jag har accepterat mitt läge. Har hittat andra saker i mitt liv. Tror inte att det är nyttigt att hänga upp hela ens liv kring det där.

Tack för ditt fina inlägg!
  • Lugnoro

Jag är 175 och tycker min längd är perfekt. Men sen så bryr jag mig inte om huruvida killen är längre eller inte heller. Min man är 172 cm lång...

• Anonym (181 cm Amazon)

Var lite jobbigt när jag i tonåren började intressera mig för killar, men från typ 18-19 år var det inga större problem. Utbudet blir dock så klart mindre när man inte passar mallen fysiskt och i och med min längd föredrar jag långa killar eller jämnlånga killar som inte är spinkiga för då känner jag mig "stor". 

Sen ska jag inte sticka under stol med att jag haft fördel av en jäkligt snygg timglasformad kropp vilken många killar gillat skarpt medan tjejer blivit irriterade. Hade jag varit kraftig Hade säkerligen utbudet varit mindre.

Svar på tråden Ni långa kvinnor