Känner ej bebisen
Hej gravid i vecka 23 +0 känner inte av sparkar i mAgen ! Är orolig har varit på förlossning, de säger bebisens hjärta slår , men varför känner jag ej sparkar? Någon som har varit i samma situation som jag ?
Hej gravid i vecka 23 +0 känner inte av sparkar i mAgen ! Är orolig har varit på förlossning, de säger bebisens hjärta slår , men varför känner jag ej sparkar? Någon som har varit i samma situation som jag ?
Har du moderkakan i framvägg?
Moderkaka i framvägg? Bebis sparkar inåt?
Nästan. Moderkaka i bakvägg. Kände första rörelsen i v 22+6. Hade alltså inte känt någonting alls innan, inget "fiskfladder" eller så heller. När bebisen började sparka så var det väldigt sparsamt, max tre tillfällen per dygn.
Bebisen är fortfarande väldigt liten och har mkt plats att röra sig på. Ibland sparkar dom inåt så då känns det inte så mkt. Vissa barn är dessutom mer lugna än andra. Mitt tredje barn var läskigt lugn i magen, hon rörde sig inte mkt alls (hon verkade mest ligga med händerna bakom huvudet och ta det lugnt, dessutom låg hon i säte hela tiden) men ut kom en frisk och energisk tjej. Om några veckor ska du känna sparkar mer regelbundet, då kommer du också märka att din bebis har rutiner och tider då hen rör sig mer.
Tack svar ja jag har moderkakan framväg , hoppas jag börjar känna sparkar snart
Tack svar ja jag har moderkakan framväg , hoppas jag börjar känna sparkar snart