Är du nöjd med ditt kön?
Skulle du vilja ha motsatt kön eller skulle du inte byta även om det var tekniskt möjligt?
Skulle du vilja ha motsatt kön eller skulle du inte byta även om det var tekniskt möjligt?
Jag skulle hellre varit född som kvinna och slippa krav som jag inte kan göra något åt.
Ja absolut.Men män har ett lättare liv ,och därför skulle jag hellre blivit född som en man.
Vad menar du med det? Vad är det som gör att livet är lättare för män menar du?
Listan är lång.Min åsikt.
Skulle hellre vara tjej. Så mycket fina kläder att välja på samt smink mm. Klär mig för det mesta i kjol och klänning,samt sminkar mig
Du vet inte hur rätt du har. Sen kan folk trycka minus på dig men du har rätt ändå.
Hälsningar från en kvinna som arbetar mer än heltid vilket därtill betyder - alltid samlad, perfekt och korrekt, tränar tung styrketräning 4 dagar i veckan, har bjudning på helgen, ska ha perfekta barn med strukna kläder och vackert kammat hår, en lika välstruken och välkammad man, fungerande sexliv med min man bla bla bla... det är ett j-a ok. Inte konstigt man ibland spårar ur ibland.
Älskar ändå att vara kvinna. Finns många fördelar med det också, iaf hittills.
Har du läst hela listan med kvinnosjukdomar, till att börja med?
Livmoderhalscancer
Livmodercancer
Bröstcancer
Äggstockscancer
Livmodercysta (myom)
Livmoderruptur pga kopparspiral och ibland blodförgiftning pga detta
Cystor på äggstockarna (bara för att det inte är cancer betyder inte att det inte kan göra ont utav helvete)
Utomkvedshavandeskap
Missfall
Hormonrubbningar
Utebliven mens
Extrema mensblödningar
Vestibulit
Bakteriell vaginos
Svamp i underlivet
PMS
PMDD
PCOS
Infertilitet med hormonbehandlingar som gör kvinnor tokiga i flera år
Graviditet med efterföljande smärtor av bristningar, förändrad känsel och möjlig urininkontinens, analsfinkterskador, besvärliga hemorrojder, depression mm.
Och sen:
Autoimmuna sjukdomar i mängder (drabbar till 80% kvinnor)
Det är givetvis en stor anledning till att kvinnor är mer sjuka än män.
Det beror mestadels på att en mindre andel y-kromosomer har för mycket testo och för dålig impulskontroll och således checkar ut redan innan 30.
Om kvinnor t.ex. framförde fordon aspackade och blev kriminella och drogmissbrukare i samma utsträckning som män hade troligen den skillnaden varit minimal.
Du vet inte hur rätt du har. Sen kan folk trycka minus på dig men du har rätt ändå.
Hälsningar från en kvinna som arbetar mer än heltid vilket därtill betyder - alltid samlad, perfekt och korrekt, tränar tung styrketräning 4 dagar i veckan, har bjudning på helgen, ska ha perfekta barn med strukna kläder och vackert kammat hår, en lika välstruken och välkammad man, fungerande sexliv med min man bla bla bla... det är ett j-a ok. Inte konstigt man ibland spårar ur ibland.
Älskar ändå att vara kvinna. Finns många fördelar med det också, iaf hittills.
Nu är jag rätt nöjd att vara man, men tror att jag varit lyckligare som kvinna med den personlighet jag har. Om man har bra självförtroende, är lång och ser bra ut är det nog mer fördelar att vara man (bortsett från att man aldrig får uppleva att vara gravid och amma, och har mycket svårare att få samma närkontakt med sina barn som små). Men om man som jag ser rätt alldaglig ut, inte är så utåtriktad och lite blyg, är rätt kort och har i varje fall i yngre dagar haft dåligt självförtroende är det nog bättre att vara kvinna, i varje fall i Sverige.
Jag skulle hellre varit född som kvinna och slippa krav som jag inte kan göra något åt.
Hade antagligen besparat mig många tetapitimmar att inte tillhöra det kön som är skyldiga till i princip all världens jävelskap och slippa känna att jag skulle göra världen en tjänst om jag såg till att det fanns i alla fall en färre av oss.