• Anonym (Switch)

Är du nöjd med ditt kön?

Skulle du vilja ha motsatt kön eller skulle du inte byta även om det var tekniskt möjligt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med ditt kön?
  • Anonym (Biologi)

Jag skulle hellre varit född som kvinna och slippa krav som jag inte kan göra något åt.

• Anonym (Eh)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-14 21:41:57 följande:

Ja absolut.Men män har ett lättare liv ,och därför skulle jag hellre blivit född som en man.

Vad menar du med det? Vad är det som gör att livet är lättare för män menar du?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Eh) skrev 2021-05-15 09:47:35 följande:

Listan är lång.Min åsikt.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-15 09:52:51 följande:

Listan är lång.Min åsikt.

Jaha, får vi se den listan då?
  • Anonym (Dahlia)
    Anonym (Eh) skrev 2021-05-15 09:47:35 följande:
    Har du läst hela listan med kvinnosjukdomar, till att börja med?

Livmoderhalscancer
    Livmodercancer
    Bröstcancer
    Äggstockscancer
    Livmodercysta (myom)
    Livmoderruptur pga kopparspiral och ibland blodförgiftning pga detta
    Cystor på äggstockarna (bara för att det inte är cancer betyder inte att det inte kan göra ont utav helvete)
    Utomkvedshavandeskap
    Missfall
    Hormonrubbningar
    Utebliven mens
    Extrema mensblödningar
    Vestibulit
    Bakteriell vaginos
    Svamp i underlivet
    PMS
    PMDD
    PCOS
    Infertilitet med hormonbehandlingar som gör kvinnor tokiga i flera år
    Graviditet med efterföljande smärtor av bristningar, förändrad känsel och möjlig urininkontinens, analsfinkterskador, besvärliga hemorrojder, depression mm.

Och sen:
    Autoimmuna sjukdomar i mängder (drabbar till 80% kvinnor)

Det är givetvis en stor anledning till att kvinnor är mer sjuka än män.
  • Anonym (kjolkille)

Skulle hellre vara tjej. Så mycket fina kläder att välja på samt smink mm. Klär mig för det mesta i kjol och klänning,samt sminkar mig

• Anonym (Klass)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-14 21:34:23 följande:

Du vet inte hur rätt du har. Sen kan folk trycka minus på dig men du har rätt ändå.

Hälsningar från en kvinna som arbetar mer än heltid vilket därtill betyder - alltid samlad, perfekt och korrekt, tränar tung styrketräning 4 dagar i veckan, har bjudning på helgen, ska ha perfekta barn med strukna kläder och vackert kammat hår, en lika välstruken och välkammad man, fungerande sexliv med min man bla bla bla... det är ett j-a ok. Inte konstigt man ibland spårar ur ibland.

Älskar ändå att vara kvinna. Finns många fördelar med det också, iaf hittills.

Varifrån känner du pressen att leva så där? Låter som du tillhör över medelklass där status är viktigt?
  • Anonym (Kukbärare)
    Anonym (Dahlia) skrev 2021-05-15 15:29:27 följande:

Har du läst hela listan med kvinnosjukdomar, till att börja med?

Livmoderhalscancer

Livmodercancer

Bröstcancer

Äggstockscancer

Livmodercysta (myom)

Livmoderruptur pga kopparspiral och ibland blodförgiftning pga detta

Cystor på äggstockarna (bara för att det inte är cancer betyder inte att det inte kan göra ont utav helvete)

Utomkvedshavandeskap

Missfall

Hormonrubbningar

Utebliven mens

Extrema mensblödningar

Vestibulit

Bakteriell vaginos

Svamp i underlivet

PMS

PMDD

PCOS

Infertilitet med hormonbehandlingar som gör kvinnor tokiga i flera år

Graviditet med efterföljande smärtor av bristningar, förändrad känsel och möjlig urininkontinens, analsfinkterskador, besvärliga hemorrojder, depression mm.

Och sen:

Autoimmuna sjukdomar i mängder (drabbar till 80% kvinnor)

Det är givetvis en stor anledning till att kvinnor är mer sjuka än män.

Bekräftar detta regeln att det man inte dör av det härdas man av? Medellivslängden för män är ju kortare än för kvinnor trots allt
  • Anonym (Dahlia)
    Anonym (Kukbärare) skrev 2021-05-16 11:14:01 följande:
    Bekräftar detta regeln att det man inte dör av det härdas man av? Medellivslängden för män är ju kortare än för kvinnor trots allt
    Det beror mestadels på att en mindre andel y-kromosomer har för mycket testo och för dålig impulskontroll och således checkar ut redan innan 30.

Om kvinnor t.ex. framförde fordon aspackade och blev kriminella och drogmissbrukare i samma utsträckning som män hade troligen den skillnaden varit minimal.
  • Anonym (Kukbärare)
    Anonym (Dahlia) skrev 2021-05-16 16:24:06 följande:

Det beror mestadels på att en mindre andel y-kromosomer har för mycket testo och för dålig impulskontroll och således checkar ut redan innan 30.

Om kvinnor t.ex. framförde fordon aspackade och blev kriminella och drogmissbrukare i samma utsträckning som män hade troligen den skillnaden varit minimal.

En fundering då. Är det fler män som dör av de orsakerna än kvinnor som dör av sjukdomar då?
  • Anonym (Nöjd)
    Kungsholmsbo skrev 2021-05-14 21:34:23 följande:

Du vet inte hur rätt du har. Sen kan folk trycka minus på dig men du har rätt ändå.

Hälsningar från en kvinna som arbetar mer än heltid vilket därtill betyder - alltid samlad, perfekt och korrekt, tränar tung styrketräning 4 dagar i veckan, har bjudning på helgen, ska ha perfekta barn med strukna kläder och vackert kammat hår, en lika välstruken och välkammad man, fungerande sexliv med min man bla bla bla... det är ett j-a ok. Inte konstigt man ibland spårar ur ibland.

Älskar ändå att vara kvinna. Finns många fördelar med det också, iaf hittills.

Du vet att du kan vara lycklig även om du tränar mindre, om dina barns kläder inte är strukna och välkammade (dom är barn ffs) och att din mans välstrukenhet och kamning är hans ansvar och inte ditt?
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Dahlia) skrev 2021-05-16 16:24:06 följande:

Män är mycket bättre på att begå självmord än kvinnor. Vid samma antal självmordsförsök dör dubbelt så många män.
  • Anders 386
    Anonym (Nöjd) skrev 2021-05-16 16:48:22 följande:
    Du vet att du kan vara lycklig även om du tränar mindre, om dina barns kläder inte är strukna och välkammade (dom är barn ffs) och att din mans välstrukenhet och kamning är hans ansvar och inte ditt?
    Det funkar inte så. Om "Kungsholmsbo" skulle släppa sina krav på sig själv skulle det istället medföra att hon mår dåligt eftersom hon inte lever upp till den roll som hon jobbar på att uppfylla. Det där sitter i personligheten - vi bygger upp krav på oss själva som vi tyvärr inte kan släppa utan vidare. Man kan säga att varje individ har en egen målbild - och uppfyller vi inte den så mår vi inte bra.
  • Anonym (man)

Nu är jag rätt nöjd att vara man, men tror att jag varit lyckligare som kvinna med den personlighet jag har. Om man har bra självförtroende, är lång och ser bra ut är det nog mer fördelar att vara man (bortsett från att man aldrig får uppleva att vara gravid och amma, och har mycket svårare att få samma närkontakt med sina barn som små). Men om man som jag ser rätt alldaglig ut, inte är så utåtriktad och lite blyg, är rätt kort och har i varje fall i yngre dagar haft dåligt självförtroende är det nog bättre att vara kvinna, i varje fall i Sverige.

• Anders 386
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-15 08:40:25 följande:

Jag skulle hellre varit född som kvinna och slippa krav som jag inte kan göra något åt.

Troligen hade du då känt andra krav som du inte kunnat uppfylla... krav som du inte ens tänkt på att kvinnor har....

• Anonym (Elton)
    Anonym (Död åt oss) skrev 2021-05-14 10:14:59 följande:

Hade antagligen besparat mig många tetapitimmar att inte tillhöra det kön som är skyldiga till i princip all världens jävelskap och slippa känna att jag skulle göra världen en tjänst om jag såg till att det fanns i alla fall en färre av oss.

Du (förhoppningsvis) och jag har inget att göra med att andra människor ställer till jävelskap. Det är värsta fördomarna. Du sänker dig till samma klass som homofober och rasister. Jag känner inte skuld för att ett antal narcissister förstör det som vi andra försöker bygga upp.
Svar på tråden Är du nöjd med ditt kön?