• Anonym (Sniken?)

Expediten gömde slå in en vara!

Om ni upptäckte först när ni kom hem att expediten glömde slå in en vara, vad hade ni gjort då?

• Svar på tråden Expediten gömde slå in en vara!
  • Anonym (Långt bort)

Beror på inköpspris och var vi köpt den. Inhandlat i stan hade jag inte brytt mig alls. Inhandlat här hade jag åkt tillbaks och påpekat det om summan är lite högre. Inte för typ 5 kronor dock.

• Anonym (H)

Inget
    Lår inte vara något som händer så ofta, så har ingen konsekvens för företaget.
    Om det skulle hända ofta så lär de märka och utbilda personalen bättre..

• Anonym (Olle)

Jag var för övrigt med om det motsatta. Gick till närbutiken och när jag skulle betala sa de att sist jag var där fick jag växel på en hundralapp fast jag hade betalat med en femhundring (det här var ett gäng med år sedan). Så de gav mig fyrahundra kronor tillbaka. En sån butik går man gärna tillbaka till!

• nernu

I mataffären hade jag inte ens upptäckt det.

Råkade få med mig ett linne från en klädaffär en gång. Hade provat annat och satt på linnet för att kunna prova det jag egentligen skulle ha. Köpte det jag skulle ha och så larmade det när jag skulle gå ut. Gick fram och tillbaka och hon i kassan förstod inte vad det var och sa att jag bara kunde gå igenom. Insåg när jag kom hem att det var linnet som jag fortfarande hade på mig.... Så pinsamt. Gick i alla fall tillbaka med det.

• Spucks

Ingenting. Förutom om det är en liten butik, tex. en liten barnbokaffär där jag har köpt nästan alla barnböcker i snart 15 år.
    Även om jag kommer p
    å det i affären säger jag ingenting (alltså förutom undantagen, såklart). Anledning: stora affärer, speciellt stora kedjor där jag mest köper, klara det. Det är ju tom medräknad i priset att sådana fel händer. Dessutom vet affären inte VEM som har gjort felet. Detta är även anledningen till att jag alltid säger till om jag får för mycket pengar tillbaka (förutom när kassören var extrem otrevlig). För i detta fall vet man ju när man räknar av vem av personalen gjorde felet och jag vill inte att en kassör ska få problem pga av ett misstag som kan ju hända när man är trött/stressad/...

• Alvina

Jag hade inte gjort något. Hade varit nöjd med att spara in en slant.

• Anonym (Olle)
    Spucks skrev 2021-05-15 17:58:18 följande:

Ingenting. Förutom om det är en liten butik, tex. en liten barnbokaffär där jag har köpt nästan alla barnböcker i snart 15 år.

Även om jag kommer på det i affären säger jag ingenting (alltså förutom undantagen, såklart). Anledning: stora affärer, speciellt stora kedjor där jag mest köper, klara det. Det är ju tom medräknad i priset att sådana fel händer. Dessutom vet affären inte VEM som har gjort felet. Detta är även anledningen till att jag alltid säger till om jag får för mycket pengar tillbaka (förutom när kassören var extrem otrevlig). För i detta fall vet man ju när man räknar av vem av personalen gjorde felet och jag vill inte att en kassör ska få problem pga av ett misstag som kan ju hända när man är trött/stressad/...

Händer det i affären säger jag absolut till, oavsett butik. Har hänt några gånger.
  • Ess
    Alvina skrev 2021-05-15 18:22:33 följande:

Jag hade inte gjort något. Hade varit nöjd med att spara in en slant.

Samma här.
  • Anonym (Päronet)

Skulle aldrig få för mig att gå tillbaka. Jag har själv missat att slå in saker ibland i butik och inte orkat ropa tillbaka kunden.

• Anonym (Sara)

Jag och sambon skulle köpa bord och stolar på rusta för några år sedan. Expediten glömde slå in stolarna. 1000 rabatt :p

• Anonym (Petra)

Tycker att det spelar roll hur stor summa det handlar om och var jag handlat. Är det ett litet ställe går jag gärna tillbaka och gör rätt för mig. Jag hade ju ändå tänkt spendera dem och varenda krona gör ju skillnad i en sån butik.

Handlar det om en struntsumma på nån större mataffär, nja, då struntar jag i det. Sånt jämnar ut sig, och tycker väl ärligt talat att det skulle vara pinsamt att gå dit igen och be om att få betala dom där få kronorna.

Svar på tråden Expediten gömde slå in en vara!