• Anonym (Februari)

Bebis februari 2022, fler som ”planerar”?

Hej!

Är det fler som ?planerar? att bli gravida och få bf februari 2022 som vill följas åt? Jag hade min äl 14/15 maj, min mens är beräknad den 28 maj. Hoppas det inte kommer någon mens!

Så.... Någon mer? :D

• Svar på tråden Bebis februari 2022, fler som ”planerar”?
  • Linneado

Finns en del BIM trådar, både maj och juni och där borde bf bli i februari. Kika på dem så har du många i samma situation :)

Om vårt majförsök tar sig, och jag räknar rätt, så kommer vi få bf 1/2. Det känns som en bra månad (alla månader är såklart bra) så hoppas det tar sig. Hade äl 13/5 (eventuellt, konstig cykel).

• Anonym (Februari)
    Linneado skrev 2021-05-16 14:15:33 följande:

Finns en del BIM trådar, både maj och juni och där borde bf bli i februari. Kika på dem så har du många i samma situation :)

Om vårt majförsök tar sig, och jag räknar rätt, så kommer vi få bf 1/2. Det känns som en bra månad (alla månader är såklart bra) så hoppas det tar sig. Hade äl 13/5 (eventuellt, konstig cykel).

Åh! Vad dum jag är, har bara sökt på bf ;).

Åh vad kul, håller tummarna! Är det första barnet?
  • Linneado
    Anonym (Februari) skrev 2021-05-16 14:38:22 följande:

Åh! Vad dum jag är, har bara sökt på bf ;).

Åh vad kul, håller tummarna! Är det första barnet?

Jaa, första barnet och första försöket. Så försöker vara realistisk i att oddsen inte är så höga, hehe.

För er?
  • Anonym (J)

Vad är det man ska planera exakt?

• Anonym (***))
    Anonym (Februari) skrev 2021-05-16 12:43:34 följande:

Hej!

Är det fler som ?planerar? att bli gravida och få bf februari 2022 som vill följas åt? Jag hade min äl 14/15 maj, min mens är beräknad den 28 maj. Hoppas det inte kommer någon mens!

Oj, vad händer om du inte blir gravid då, skjuter du på det till 2023 då?
  • Anonym (J)
    Anonym (***)) skrev 2021-05-16 17:48:58 följande:

Oj, vad händer om du inte blir gravid då, skjuter du på det till 2023 då?

Hahah det ingår nog inte Planen
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Februari) skrev 2021-05-16 12:43:34 följande:

Hej!

Du kommer bli dubbelt besviken om det visar sig att du inte är gravid. Skriv en tråd när du vet att du är gravid istället. Så många gånger som vi försökt men inte lyckats, varför göra det värre än det redan är?
  • Anonym (J)
    Anonym (Filippa) skrev 2021-05-16 18:00:45 följande:

Du kommer bli dubbelt besviken om det visar sig att du inte är gravid. Skriv en tråd när du vet att du är gravid istället. Så många gånger som vi försökt men inte lyckats, varför göra det värre än det redan är?

Precis finns ju massa såna typ bebisverkstan där de pratar mycket om äl o så , bebis 2022-, ivf 2021 , äd-22 osv osv
  • Anonym (Februari)
    Linneado skrev 2021-05-16 17:19:23 följande:

Jaa, första barnet och första försöket. Så försöker vara realistisk i att oddsen inte är så höga, hehe.

För er?

Spännande! Näää förstår, tycker bara det skulle varit intressant att följas åt och se om det kommer symptom osv innan man plussar och förhoppningsvis följas åt efteråt också :).

Men inser att många blir provocerande här... suck! Såklart att man inte kan planera men mer att man har börjat försöka och att det KAN bli något.
Svar på tråden Bebis februari 2022, fler som ”planerar”?