• Anonym (TS)

Hur kan jag få tillbaka henne

Jag ska försöka att göra en komplicerad historia kortfattad.

Jag träffade en kvinna för ett par år sedan som jag förr riktigt ordentligt för. Aldrig upplevt sådana känslor tidigare.

Det var en minst sagt komplicerad situation av massor med anledningar. Hon blev med barn under vårt förhållande och gjorde aldrig abort.

När det gick upp för mig att hon inte var kapabel att göra abort vart det att jag en vräkte ur mig en massa onödiga saker till henne i ren affekt under ett ganska långt samtal. Detta hände då jag fick ren panik över att bli pappa. Hon bröt ihop under samtalet

och ville inte prata mer. Vi hördes inte på över flera månader då hon ej svarade i telefon.

Jag dejtade en annan tjej mest för att glömma den andre. Där har det gått fort och den tjejen vill ha något seriöst trots att situationen ser ut som den gör...

Den andre tjejen spökar dock i bakhuvudet hela tiden. Jag tjatade till sist till mig en träff med henne. Hon var stor om magen och det var väldigt känslomässigt att se henne komma gående. Jag började nästan gråta när jag insåg hur mycket jag saknat henne. Vi gick en lång promenad och hamnade till sist hos henne. Hon erbjöd mig middag och jag tackade ja. Det ena ledde till det andra och det vart att jag stannade kvar där. Det kändes som att jag blev hel igen. Jag frågade försiktigt kring hur allt ser ut för henne och det har visat sig att hon träffar sitt ex ibland. Det var som en kniv i hjärtat.

Frågade om vårt barn och det mådde bra, fick känna den röra sig i magen. Var minst sagt känslomässigt omtumlande. Jag har sagt förlåt för allt jag sagt och förklarat varför jag sa sådana saker.

Jag har inte kunnat släppa henne alls efter träffen och liksom lever på att få träffa henne ibland. Jag vill innerst inne leva med henne och barnet men vet ej hur jag ska lägga fram det då hon verkar så osäker och byter ämne när vi ska prata om det. Ringer henne dagligen och hon svarar ändå.

Har frågat om jag får vara med på undersökning men hon säger att man inte får ta med någon annan pga corona men har sagt jag ska få vara med på förlossningen som tur är..

Jag tänker på henne och barnet hela tiden.

Så kan någon help me out here... finns det någon chans att hon skulle vilja vara med mig igen? Vi ses ändå en del och det känns romantiskt mellan oss och vi har sex varje gång och umgås flera timmar innan och efter. Hur kan jag få henne att vilja bli tillsammans igen och få henne att lita på mig igen?

Vet också att jag bör göra slut med den andre tjejen - har mest undvikit henne i det sista.

• Svar på tråden Hur kan jag få tillbaka henne
  • Fjäril kär
    Anonym (TS) skrev 2021-05-16 18:14:37 följande:

Kan inte låta bli att tänka på det ändå dessvärre.

Ska ta snack med den andra tjejen. Hon är sjukt svår att bli av med... vet ej hur jag ska få henne att sluta gå hit och knacka på i tid och otid.

Hon är svår att bli av med av den enkla anledningen att du aldrig säger nej och att du tillåter henne att komma och gå som hon vill...

Du måste ju vara ärlig mot henne också fattar du väl? Säg att exet kommer över och att ni givetvis har mycket att prata om och du behöver välja henne först nu då ni ska ha barn ihop. Punkt.
  • MrsJenka

Jag tror som alla andra att det första du ska göra är att göra slut med den nuvarande. Det borde räcka med att du berättar att du haft sex med exet och har insett att hon är den du vill va med för att bli av med henne. Kan inte tänka mig att hon kommer vilja fortsätta er relation med den vetskapen.

Sen är det nog bara att krypa på dina bara knän för exet. Intressera dig för graviditeten. Ladda ner nån gravidapp och följ bebisens utveckling i magen. Prata med henne om det du läst om gällande vecka. Läs på om förlossningar, fråga hur hon vill ha det, vilken smärtlindring hon tror sig föredra, vilken form av stöd hon kommer behöva från dig. Intressera dig för barnvagn, babyskydd och andra förnödenheter. Läs lite om spädbarns första månader och fundera på hur ni ska lösa vardagen som nyblivna föräldrar. Visa helt att du planerar att bli en delaktig förälder.

Skäm bort henne med fotmassage, hennes favoritgodis och berätta ofta för henne hur vacker du tycker hon är med sin mage.

Jag tror att vägen till en gravid kvinna som valt att behålla sitt barn trots att pojkvännen var emot det initialts hjärta är genom att visa att du kommer bli en bra pappa.

Lycka till.

• Miss Skywalker
    Anonym (TS) skrev 2021-05-16 18:14:37 följande:
    Kan inte låta bli att tänka på det ändå dessvärre.

Ska ta snack med den andra tjejen. Hon är sjukt svår att bli av med... vet ej hur jag ska få henne att sluta gå hit och knacka på i tid och otid.
    Berätta att du är otrogen med ditt ex så löser det sig nog..
  • Anonym (Urk)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-16 18:01:32 följande:

Lär göra det för den gravida ska sova över hos mig till helgen som kommer . Har mest blivit att den nya kommer och knackar på och inte går hem. Ska ta ett snack med henne.

Undrar om jag bör oroa mig för den gravidas ex? Känner mig så knäckt sedan hon berättade att hon träffar honom ibland.

Detta gör mig så förbannad. Du känner dig knäckt för att hon träffar sitt ex ibland?! Du behandlade henne som skit, träffade en ny som du fortfarande är tillsammans med, och som till och från bor hos dig, men du känner dig knäckt? Allvarligt talat, väx upp!
  • Anonym (Andreas)

På vilket sätt är det värre att hon träffar sitt ex än det du gör mot henne? Du har sambo och är en otrogen skit? Varför skulle hon tycka att det är något bra?

• Fiona M

Så... du skriver en tråd om hur du beter dig illa mot två kvinnor samtidigt, men vinklingen är buhu, stackars mig, hon träffar sitt ex?
    Tänk efter lite och försök igen.
    Vad borde vara ditt fokus här?

• Anonym (TS)
    Fiona M skrev 2021-05-17 08:52:04 följande:

Så... du skriver en tråd om hur du beter dig illa mot två kvinnor samtidigt, men vinklingen är buhu, stackars mig, hon träffar sitt ex?

Tänk efter lite och försök igen.

Vad borde vara ditt fokus här?

Barnet...? Och barnets mamma antar jag. Har henne i fokus hela tiden. Ska träffa henne idag och handla lite saker.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-05-17 07:16:25 följande:

På vilket sätt är det värre att hon träffar sitt ex än det du gör mot henne? Du har sambo och är en otrogen skit? Varför skulle hon tycka att det är något bra?

Nej det är inte rätt alls. Vet inte hur jag tänkte alls. Var i någon mental chock efter att den första vägrade göra abort. Fick verkligen total panik. Sedan gjorde hon slut och jag var dum nog att inte höra av mig. Den andra tjejen träffade jag när jag var på en middag med några vänner och det var inget planerat. Inte för att det är någon ursäkt.

Men ångrar såklart att jag gick med på att träffa den andra kvinnan.

Gällande den gravida tjejens ex handlar inte om att jag på något sätt moraliserar över hennes val, men kan inte låta bli att må skit över det ändå. Vill att det ska vara hon och jag.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-17 10:00:32 följande:

Nej det är inte rätt alls. Vet inte hur jag tänkte alls. Var i någon mental chock efter att den första vägrade göra abort. Fick verkligen total panik. Sedan gjorde hon slut och jag var dum nog att inte höra av mig. Den andra tjejen träffade jag när jag var på en middag med några vänner och det var inget planerat. Inte för att det är någon ursäkt.

Men ångrar såklart att jag gick med på att träffa den andra kvinnan.

Gällande den gravida tjejens ex handlar inte om att jag på något sätt moraliserar över hennes val, men kan inte låta bli att må skit över det ändå. Vill att det ska vara hon och jag.

Om du vill att det ska vara ni två måste du ju börja agera som det också och bevisa det du säger. Trassla inte in dig i ännu fler lögner och bortförklaringar för det kan i slutändan göra att du inte ens får ha en relation med barnet.

Steppa upp och börja bete dig.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-05-17 10:19:06 följande:

Om du vill att det ska vara ni två måste du ju börja agera som det också och bevisa det du säger. Trassla inte in dig i ännu fler lögner och bortförklaringar för det kan i slutändan göra att du inte ens får ha en relation med barnet.

Steppa upp och börja bete dig.

Hur menar du med får ha en relation med barnet? Får man inte ha det om man har varit med någon annan eller vadå?
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-17 12:36:59 följande:

Hur menar du med får ha en relation med barnet? Får man inte ha det om man har varit med någon annan eller vadå?

Er relation mellan er kan i värsta fall bli infekterad och bråkig av just anledningen att du inte är ärlig mot henne, sviker henne på olika sätt etc och hon kan helt enkelt ställa till med problem med umgänget av barnet för att hon inte tycker du är pålitlig.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-05-17 12:44:10 följande:

Er relation mellan er kan i värsta fall bli infekterad och bråkig av just anledningen att du inte är ärlig mot henne, sviker henne på olika sätt etc och hon kan helt enkelt ställa till med problem med umgänget av barnet för att hon inte tycker du är pålitlig.

På vilket sätt?

Ja nu gör jag i alla fall mitt yttersta för att göra henne tillfreds och hoppas på ett förhållande där helt enkelt
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (TS) skrev 2021-05-17 12:47:20 följande:

På vilket sätt?

Ja nu gör jag i alla fall mitt yttersta för att göra henne tillfreds och hoppas på ett förhållande där helt enkelt

Ja till att börja med så har hon ju enskild vårdnad om barnet när det föds vilket betyder att du inte har något att säga till om rent juridiskt. Du har umgängesrätt och där handlar det ju om barnets bästa. Och kan du och mamman inte komma överens av olika skäl så det riskerar att bli tjafs så fort du ska träffa barnet så kan hon neka umgänge helt enkelt.

Era eventuella relationsproblem måste helt enkelt lösas här och nu så ni båda två kan fokusera på att ta föräldraansvar och bete er som vuxna.

Det är helt enkelt inte läge att sitta och gnälla över hennes ex eller lipa över att du inte kan säga nej till din sambo. Bit ihop och ta konsekvenserna.
  • Anonym (TS)
    Fiona M skrev 2021-05-17 13:45:16 följande:

Har du gjort slut med din nuvarande tjej då?

Hade ett snack med henne igår som inte alls slutade bra. Men ja det är slut. Hon har varit här och knackat på efter det dock men inte pallat öppna.
  • beccagranen

Bra att du avslutat relationen. 

Jag tycker du ska, sluta ha sex med ditt ex och visa att du ställer upp för henne och barnet. Intressera dig i graviditeten, läs på om det, prata med henne om hennes tankar och känslor inför förlossningen. Fråga om du kan underlätta för henne geneom att handla/köra henne mm. Planera inköp, hjälp henne förbereda hemmet för barnet. Visa henne omtanke genom massage, hämta grejer, hjälp henne påde fysiskt och psykiskt genom att finnas där. Sen kan kännslor växa fram, men det är förståeligt att hon är osäker på er relation och vad framtiden kan utvisa. Men att bara komma till henne för att prata av sig om hur du känner och tömma dig är inget att bygga en relation på. Säg att du förstår hennes osäkerhet pga ditt omogna beteende, du respekterar hennes beslut att avvakta och att du iaf erbjuda all hjälp du kan ge och hoppas att hon vill ta emot den. 

Svar på tråden Hur kan jag få tillbaka henne