• Kortalollo

Gravid eller inte?

Jag har ALLTID haft regelbunden mens. Diffat som mest en dag, någon gång. Nu är jag tre dagar sen... tog precis ett test på morgonen och visade neg..

Symptom:

Jätte ömma bröstvårtor

Illamående

Halsbränna

Munsår (om det nu är ett symptom)

Bubblig och gasig

Lite ont i ländryggen.

Vad tror ni? Någon som varit med om samma?

Eller varför är min mens sen? Jag är 29, inte alls stressad eller så..

• Svar på tråden Gravid eller inte?
  • Förväntansfull123

Jag är med om samma sak. Skulle fått min mens igår eller idag då jag fått konstateras ägglossning den 11 maj vilket nu är två veckor sen. Precis som du, brukar jag också få det alltid va veckor efter mensen, men icke denna gång. Tog ett test som visa negativt men inga tecken på mens.

Har ömma bröst och molande värk i magen och ländryggen.(brukar aldrig ha mensvärk innan mensen faktiskt kommer).

Blir kul o följas åt! Tänker ta ett nytt test om två dagar ifall inte mensen kommer. Har hört flera som inte plussat förrän flera dagar efter bim. Håller tummar för oss båda

• Kortalollo

Spännande!! Jag har även högre temp. Brukar alltid ligga på typ 36.5 men ligger på som minst 37.0 nu. Kan det vara något?? Vilket är bästa testet??

• Förväntansfull123

Jag har också förhöjd temp, ligger på 37. Har legat på det sedan ägglossning. Jag tror ändå att clearblue digital ska vara det med rättvisande. Så tänker testa det om

Några dagar. Vilka tester har du använt? De jag har använt hittills är RFSU men ser bara ett streck där

• Kortalollo
    Förväntansfull123 skrev 2021-05-17 13:51:00 följande:

Jag har också förhöjd temp, ligger på 37. Har legat på det sedan ägglossning. Jag tror ändå att clearblue digital ska vara det med rättvisande. Så tänker testa det om

Några dagar. Vilka tester har du använt? De jag har använt hittills är RFSU men ser bara ett streck där

Samma som du, RFSU. Har beställt CB så kommer

Imorgon!!
  • Anonym (FYI)

Din mens kan vara ännu senare än så utan att det räknas som onormalt. Ta ett test, om det är negativt så är du inte gravid, då är den bara sen och det du upplever är annars typiska psm-symptom.

• Kortalollo
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-17 14:22:48 följande:

Din mens kan vara ännu senare än så utan att det räknas som onormalt. Ta ett test, om det är negativt så är du inte gravid, då är den bara sen och det du upplever är annars typiska psm-symptom.

Time Will tell helt enkelt :)
  • Kortalollo
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-17 14:22:48 följande:

• Anonym (FYI)
    Kortalollo skrev 2021-05-17 14:39:00 följande:
    Japp! Nu har du ju beställt ett test så det är en bra start.
  • Förväntansfull123
    Kortalollo skrev 2021-05-17 14:18:43 följande:

Samma som du, RFSU. Har beställt CB så kommer

Imorgon!!

Ja men vad spännande. Återkoppla hur det går på dig. Ska bli spännande och följas åt. Jag tänkte ta nytt test i övermorgon för har hört att HCg Fördubblas varannan dag. Dessutom har jag typ rinnande vattninga flytningar vilket jag hade förra gången jag var gravid (som dessvärre slutade i tidigt MF). Men känner igen symptomen lite. Så har fortfarande hopp om att jag kanske kan vara det hoppas vi plussar hihi
  • Anonym (Maja)

Jag har jätteömma bröst och molvärk i magen och ländrygg varje månad vid mens så det kan lika gärna vara tecken på att mensen kommer

Ibland kan mensen komma någon el några dar senare. Om du har gått tre dar över BIM så borde testet vara positivt

• Förväntansfull123
    Anonym (Maja) skrev 2021-05-17 17:02:32 följande:

Jag har jätteömma bröst och molvärk i magen och ländrygg varje månad vid mens så det kan lika gärna vara tecken på att mensen kommer

Ibland kan mensen komma någon el några dar senare. Om du har gått tre dar över BIM så borde testet vara positivt

Ja men de behöver inte alltid vara det. Läst att väldigt många här på fl inte plussar förrän en veckas sen mens. Så hopp finns det nog.
  • Förväntansfull123

Imorse fick jag lite bruna flytningar, tog samtidigt ett test som åter visade negativt. Så tror att min mens kommer idag eller imorgon. Bara till att köra på igen. Hoppas på plus i ditt fall :)

• Kortalollo
    Förväntansfull123 skrev 2021-05-18 09:52:56 följande:

Imorse fick jag lite bruna flytningar, tog samtidigt ett test som åter visade negativt. Så tror att min mens kommer idag eller imorgon. Bara till att köra på igen. Hoppas på plus i ditt fall :)

Nej vad tråkigt! :((( hoppas det går nästa månad!! Ge inte upp!

Jag har fortfarande ingen mens. Hade lite mensvärk igårkväll men borta nu idag.. mår väldigt illa. Trodde jag skulle behöva gå ut och spy när jag satt och vänta på synundersökning...

Får vänta och se!
  • Förväntansfull123
    Kortalollo skrev 2021-05-18 12:49:08 följande:

Nej vad tråkigt! :((( hoppas det går nästa månad!! Ge inte upp!

Jag har fortfarande ingen mens. Hade lite mensvärk igårkväll men borta nu idag.. mår väldigt illa. Trodde jag skulle behöva gå ut och spy när jag satt och vänta på synundersökning...

Får vänta och se!

Det låter ju lovande !! Håller tummarna , när ska du ta test?

Jag har inte fått mer flytningar sedan imorse, jätte märkligt är allt detta ..nu tänker jag låt bara mensen komma så jag kan börja på nytt
  • Kortalollo
    Förväntansfull123 skrev 2021-05-18 12:56:36 följande:

Det låter ju lovande !! Håller tummarna , när ska du ta test?

Jag har inte fått mer flytningar sedan imorse, jätte märkligt är allt detta ..nu tänker jag låt bara mensen komma så jag kan börja på nytt

Då kanske det finns en liten chans ändå för dig? :)

Jag tog ett digitalt idag. Kunde inte hålla mig. Det var negativt. Så jag är nog inte gravid.. jag blir nu mer orolig/nyfiken varför inte mensen kommer. Har alltid haft regelbunden mens, typ dag och klockslag. Är inte alls stressad, orolig eller så. Ingen direkt förändring i livet. Så vet inte vad det kan vara. :(
  • Anonym (Lemonie)

Jag har alltid haft regelbunden mens men konstigt nog så var den nästan två veckor sen den månaden vi började försöka.

Denna molvärken alla talar om som ett tidigt graviditetstecken uppenbarade sig inte för mig förrän runt vecka 7. För mig visade både digitala test samt vanliga test ett starkt plus redan tre dagar innan BIM.

Ibland vill man så mycket att man inbillar sig själv en massa symtom. Försök sluta med det och ta allt som det kommer! Kram och lycka till allihop.

• Kortalollo
    Anonym (Lemonie) skrev 2021-05-18 13:16:39 följande:

Jag har alltid haft regelbunden mens men konstigt nog så var den nästan två veckor sen den månaden vi började försöka.

Denna molvärken alla talar om som ett tidigt graviditetstecken uppenbarade sig inte för mig förrän runt vecka 7. För mig visade både digitala test samt vanliga test ett starkt plus redan tre dagar innan BIM.

Ibland vill man så mycket att man inbillar sig själv en massa symtom. Försök sluta med det och ta allt som det kommer! Kram och lycka till allihop.

Jag har hört det med att sen kan bli sen pga stress/press. Vi kämpar inte för att bli med barn. Helt ärligt så skulle det vara lite knepigt just nu. Men skulle ändå vara så välkommet om det var. Förstår ni vad jag menar? Så tror inte den är sen pga av att jag stressar över det. Men tror inte heller jag är gravid. Blir orolig att det är ett sätt att säga att någon är fel i kroppen.
  • Kortalollo

Uppdatering: är 6 dagar sen, fortfarande inte ens ett svagt plus.

Jag har molande värk som kommer och går, både i magen och ryggen. Lite mindre ömma bröstvårtor. Illamåendet är kvar. Har haft symptom nu i 2 veckor..

• Anonym (nyfiken)
    Kortalollo skrev 2021-05-20 10:11:03 följande:

Jag har molande värk som kommer och går, både i magen och ryggen. Lite mindre ömma bröstvårtor. Illamåendet är kvar. Har haft symptom nu i 2 veckor..

Hur har dt gått?
  • Anonym (?)
    Kortalollo skrev 2021-05-20 10:11:03 följande:

Är mensen 6 dagar sen men du har haft symtom i 2 veckor så är det nog något annat. Så tidigt får du inte symtom efter ägglossning (HCG börjar bildas först när ägget fäster vilket tar några dagar efter ägglossningen). Så jag skulle nog tänka att det är något annat som spökar. Men är absolut ingen expert <3 
Svar på tråden Gravid eller inte?