Jysk, hur svårt kan de va?!
Asså, någon annan som kan berätta sina erfarenheter av Jysk online butik?
1. Vi beställde en soffa i Mars, och vi valde Jysk för att det var (eller skulle vara) kortast leveranstid och då var de 2 veckor som va lovat.
2. Nästa dag efter att vi har beställt informerar dom på deras hemsida att leveranstiden är 6-8 veckor, fine tänkte jag i dessa tider, kan väll försöka leva med de.
3. När vi tillslut får soffan, som kommer i 4 kartonger så är 1 av dom helt trasig, ser ut att va sönder riven. Tyget har rivit sig och de kommer "trä smulor" . Så de blir reklamation!
4. Då säger dom att de tar 4 (FYRA?!) veckor för oss att få hem en ny hel del, men "bara två veckor" om VI betalar och hyr släp för att hämta i butik. Nej, glöm de , vi har betalt för hemleverans så butik får isåfall köra hem. Ja okej, dom går med på de tillslut men säger att "detta blir väldigt dyrt för oss" jaha och? Inte vi som gjort fel.
5. Vi skulle få hem den på en fredag, men nej ingen kommer vi ringer och tydligen var de problem med komunikationen för butiken visste tydligen inte att kundtjänsten lovat oss detta, så ja.. vi kommer överens om att dom kommer på nästa måndag , ok.
6. Dom kommer MEN med heeeelt fel del av soffan, asså är de sant?!?! Hur är de möjligt när vi skickat både bilder via mail och pratat i telefon med kundtjänsten och ändå beställer tjejen FEL del.
7. Då pratar chauffören med butiks chefen i telefon som inte kan annat än beklaga, och säger att hon kontaktar kundtjänsten och dom får såklart skicka en ny och rätt!
8. Idag Tisdag ringer dom ifrån kundtjänsten och säger att vi måste BETALA för hemleveransen för att få hem en ny , hel och rätt del. Vadå betala, när dom på kundtjänsten gjort fel?!?! Hon säger "kunden har alltid lite ansvar också och detta har blivit väldigt dyrt för Jysk med leveransserna"
Asså va? Vi som kunder har ju inte gjort fel, utan kundtjänsten så varför ska vi behöva betala extra för de, vad är de vi inte förstår kan någon berätta de för mig?
Efter tjat hit å dit så säger hon okej, ni kan få leveransen lite billigare för 250 kr. Okej, jag orkar inte vill bara ha en soffa eftersom vi vart utan soffa nu 2 månader. Då frågar jag "kan ni garantera då att vi får rätt del och en hel denna gången" då svarar hon "nää tyvärr, vi kan aldrig lova något" okej?
Är gravid på köpet och tål inte stress just nu, hur kan de va så svårt att få hem en jäkla soffa? :'( kommer vi någonsin få klart hemmet innan bebisen :(
Tack om någon orkade läsa, är helt slut, ont i magen av detta och ovisshet.. tacksam för komentarer..