• Grilimy

Slutat tvärt med lutinus 9+2 brunt blod

Undrar om någon varit med om liknande. Jag har gjort frysåterföring. Ordinerades lutinus ×2. Vecka 6 sa läkaren att jag kunde sluta, inget om nedtrappning. Jag fortsatte ändå då jag inte vågade sluta så tidigt. Dock har det kommit blod varje dag från vecka 5 tills ännu. Gjort 3 vul, sista v 8+5. Allt ser bra ut med bebis. Då det var jobbigt att se blod varje dag och jag misstänkte lutinusen så valde jag att sluta med lutinus i söndags v 9+2. Ingen nedtrappning. Tog sista söndag morgon. Nu blöder jag svart brunt slem efter jag slutat!??? Blir lite orolig att det blir missfall pga att jag slutade! Men tänker att läkaren sa ju jag skulle sluta redan v 6.. hur som helst, någon som slutat med lutinus och börjat blöda svartbrunt efter? Eller någon som har erfarenhet att det tyder på missfall?

• Svar på tråden Slutat tvärt med lutinus 9+2 brunt blod
  • MinaBernt

Jag fick tjocka bruna flytningar av Lutinus och även några dagar efter att jag slutat. Jag fortsatte bara en vecka efter att ha plussat, men har aldrig trappat ner utan tagit Lutinus som vanligt tills kartan tagit slut.

Har du varit på tidigt UL ännu?

• MinaBernt

Förlåt, läste slarvigt. Om allt såg bra ut och hjärtat slog i V8+5 är risken för missfall liten.

• Grilimy
    MinaBernt skrev 2021-05-18 20:59:44 följande:

Jag fick tjocka bruna flytningar av Lutinus och även några dagar efter att jag slutat. Jag fortsatte bara en vecka efter att ha plussat, men har aldrig trappat ner utan tagit Lutinus som vanligt tills kartan tagit slut.

Har du varit på tidigt UL ännu?

Tack så mycket för ditt svar! Känns lugnande att läsa. Ångrar att jag inte trappade ned, men för sent för det nu. :( Hoppas det avtar närmaste dagarna så oron släpper.
Svar på tråden Slutat tvärt med lutinus 9+2 brunt blod