• Anonym (Förbannad förälder)

    Anmäla skolan till skolinspektionen

    Gud vad förbannad jag är. Är så förbannad på skolan att jag kokar!

    Vill anmäla dem. Frågan är bara var. Polisen, Skolinspektionen? Vad tar bäst egentligen? Vill att någon ställer frågor till dem, frågor som kommer bli jobbiga, för de har förbannat mycket att svara upp på!!!

  • Svar på tråden Anmäla skolan till skolinspektionen
  • Anonym (F)

    Vad har de gjort då....? Om du har problem med en skola är det SI du vänder dig till i första hand. Om ett brott har begåtts ringer du polisen.

  • Anonym (fd pedagog)

    Det beror på varför du vill anmäla dom, vad är det som har hänt?

  • Anonym (Förbannad förälder)

    Våld, mobbning och trakasserier. Polisen eller Skolinspektionen, eller kanske både och? 

  • Anonym (*)
    Anonym (Förbannad förälder) skrev 2021-05-20 19:19:01 följande:

    Våld, mobbning och trakasserier. Polisen eller Skolinspektionen, eller kanske både och? 


    Fysisk mobbing är misshandel, så det kan du absolut polisanmäla. Men då ska du ju anmäla förövaren. Är hen minderårig, kommer ärendet att övertas av soc. Tycker du att skolan brister i sin hantering av misshandeln, så tycker jag du ska anmäla till Skolinspektionen.
  • Anonym (*)
    Anonym (*) skrev 2021-05-20 19:29:52 följande:
    Fysisk mobbing är misshandel, så det kan du absolut polisanmäla. Men då ska du ju anmäla förövaren. Är hen minderårig, kommer ärendet att övertas av soc. Tycker du att skolan brister i sin hantering av misshandeln, så tycker jag du ska anmäla till Skolinspektionen.
    Och med minderårig menar jag naturligtvis under 15, dvs. icke straffmyndig.
  • Anonym (Förbannad förälder)
    Anonym (Ulrika) skrev 2021-05-20 19:23:14 följande:

    Har du pratat med rektorn? Vad sa hen?


    De ska prata med barnen, men det händer ju ingenting. Annat än att de pressar offren att ta tillbaks vad de sagt. Känns som det behöver lyftas. 
  • Anonym (F)
    Anonym (*) skrev 2021-05-20 19:29:52 följande:
    Fysisk mobbing är misshandel, så det kan du absolut polisanmäla. Men då ska du ju anmäla förövaren. Är hen minderårig, kommer ärendet att övertas av soc. Tycker du att skolan brister i sin hantering av misshandeln, så tycker jag du ska anmäla till Skolinspektionen.
    Plus
  • Anonym (Dokumentation)

    1) Rektorn (som du redan gjort)

    2) Skolinspektionen (om det inte är något olagligt. Men du kan anmäla till SI att skolans agerande är bristfälligt och polisanmäla de som misshandlat).

    3) Polisanmäla de personer som eventuellt brutit mot lagen.

    4) Har ni dokumentation på den fysiska misshandeln eller filmer? Fotat blåmärken eller sparat söndriga och blodiga kläder? Bevissamlandet är viktigt.

Svar på tråden Anmäla skolan till skolinspektionen