• Soffans

Nästan alltid positivt på LH-test

Hej! 

Använder CB digitala ägglossnings test med den glada gubben, men känner inte att jag riktigt kan lita på dem resultaten för att jag har fått glad gubbe vid så många tillfällen även om min mens inte har kommit igång efter p-piller stopp. 

Senaste 4 månaderna kanske jag har fått positivt vid 6 olika tillfällen men inte fått mens än. Nu senast har jag fått positiva test i ca. en vecka med någon negativt in emellan (se bild på utplockade test, jag vet att man inte skall läsa av dem så men med tanke på att alla test blir positiva är det intressant att se förändringen), tempar också men där visar NC inte på någon bekräftad ägglossning någon gång.

Även när jag får negativt har jag ett ganska tydligt sträck så känns kanske som om det är hormonerna det är fel på, läst att PCOS eller cystor kan orsaka sånna rubbningar så har en bokat tid hos gyn. Men ändå intressant att se om någon mer har haft liknande problem. 

Så, någon som har haft samma problem med ägglossningstester? 

• Svar på tråden Nästan alltid positivt på LH-test
  • Långbenopluto

Det är bara testet 13/5 som är positivt.

LH-tester har alla alltid två streck, läs bruksanvisningen.

• Soffans
    Långbenopluto skrev 2021-05-21 08:54:07 följande:

Det är bara testet 13/5 som är positivt.

LH-tester har alla alltid två streck, läs bruksanvisningen.

Jo men om du läser frågan så är dessa CB digitala test, och tolkas som positiva av läsaren - i bruksanvisningen skall man inte ens titta på strecken, la bara med dem lite för referens.
  • JosHed

CB digitalt skall man sluta testa med när man får positivt, de fortsätter annars visa positivt resultat. Den måste få några dagar på sig att nollställa sig igen. Där är ju också ganska tydligt att man ska veta sin cykels längd innan man börjar testa med dem eftersom man ska börja testa en viss dag i cykeln så den kan lägga upp typ som en baslinje för dina värden som den sen kan jämföra med (så jag fattat det i alla fall). Så kanske bättre att du testar med vanliga stickor istället tills du vet hur din cykel är?

Sen betyder ju en LH-stegring bara att möjligheten till ägglossning finns, inte att ägget släpper. Så kanske fin kropp försöker ägglossa massa gånger men inte lyckas än? 

Svar på tråden Nästan alltid positivt på LH-test