1 år utan mens, överviktig, vården hjälper inte.
Jag har en son som är född februari 2020 , när han vad 2 månader fick jag en p-spruta men valde att bara ta en för sambon och jag kände vi ville ha en till ganska tätt efter, vi visste att det finns chans fanns att mensen skulle komma tillbaka sent, men aldrig 1 år efter? och fortfarande ingen mens?
I mars ringde jag vården då jag fått + på stickan men sen ett negativt dagen efter ( hade tagit 5 gravtest alla var svagt positiva) berättade även min story om mensen och liknande.
Jag fick en tid till en privat läkare då de brukar vara bättre på att hjälpa speciellt om man har en övervikt.
Han kollade mig upptäckte en cysta som var ofarlig och gav mig tabletter för att mensen ska komma, han var otroligt trevlig och verkade verkligen vilja hjälpa mig.
Mensen kom men bara 3 dagar och inget som jag brukar ha, träffade läkaren igen och denna gången var han som förbytt? han var extremt stressad, gjorde ultraljud och inget mer märkvärdigt, cystan var borta och han sa ordagrant,
?Du kommer bli gravid direkt eftersom du blev det så lätt första gången för nu är din mens tillbaka, hör inte av dig förens i höst om det inte gått, och då vill jag du ska gått ner i vikt?
Det var som en käftsmäll, för när jag var där förra gången så verkade han så hjälpsam och skulle hjälpa mig tills jag blev gravid.
Vet egentligen inte vad jag vill ha sagt med detta men igår fick jag ett svagt positivt igen men tog ett idag och var negativt,
Mensen har inte kommit, och jag är knäckt återigen..
Ville nog bara skriva av mig??