• Ericky

BF Februari 2022

Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

• Svar på tråden BF Februari 2022
  • Iväntanpåivf
    Anonym4848 skrev 2021-10-01 22:16:08 följande:

Jag glömde fråga om intyget på RUL så fick ringa sen och fråga, då skickade de hem det med posten.

Får göra det också. :)

Ska till BM 27e annars.
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-04 20:06:00 följande:

Ja va härligt! Stort grattis till en liten tjej!! Njut lite extra nu :) :)

Tack!

Det ska jag göra! Hon börjar sparka mer nu med så det är rätt skönt! Då gör inte sammandragningarna mig lika orolig!
  • mandarincurd

Hej mamas :) ser att många är förvirrade över moderskapsintyg. I min kommun får man det hos mvc runt vecka 24-26 ungefär, alltså inte vid RUL.

• Muusan

Woohoow på väg till RUL! Första gången jag gör ett rul själv, sambon har tvillingarna och så skulle vi mötas upp senare då vi ska kolla på ny lägenhet. Undrar hur många det är den här gången :D hoppas den/dem mår bra och är friska! Å det är så spännande ! :)

• Muusan

Klar! En frisk liten flicka låg och sprattlade för fulla muggar :) då kommer vi ha 3 flickor och 3 pojkar i våran "lilla" skara :)

• siiimbooo
    Muusan skrev 2021-10-06 14:39:13 följande:

Klar! En frisk liten flicka låg och sprattlade för fulla muggar :) då kommer vi ha 3 flickor och 3 pojkar i våran "lilla" skara :)

Vad skönt att höra!! Vad kul med en liten flicka! :)
  • EliS86
    Muusan skrev 2021-10-06 14:39:13 följande:

Grattis! Vilket gäng det blir! :D
  • Muusan
    siiimbooo skrev 2021-10-06 16:38:56 följande:

Vad skönt att höra!! Vad kul med en liten flicka! :)

Tack <3 Ja jag hade llkänslan att det var en flicka till och va skönt det var att få det bekräftat:) nu vart det liksom jämt :D
  • Muusan
    EliS86 skrev 2021-10-06 19:36:12 följande:

Grattis! Vilket gäng det blir! :D

Haha ja nu har jag min egen lilla armé! :) nädå men nu tror jag inte det blir några fler barn efter denna. Det känns som att det räcker med 5 egna barn och 1 bonus :) är redan som en zombie med mina tvillingar som fått för sig att börja vakna på nätterna som de tidigare aldrig gjort :)
  • Iväntanpåivf
    mandarincurd skrev 2021-10-06 09:45:24 följande:

Hej mamas :) ser att många är förvirrade över moderskapsintyg. I min kommun får man det hos mvc runt vecka 24-26 ungefär, alltså inte vid RUL.

Hej. Tack :)

Tydligen samma här. Men de fixade ett intyg och skickade in till FK när jag frågade.
  • siiimbooo

Fråga till alla..

Är i V20 + 2 och har haft sammandragningar vid rörelse.. alltså allt från att resa sig för att kissa, städa eller bara gå till köket.

Tänkte ringa kvinnokliniken på måndag och förhoppningsvis få komma in för att få livmoderthalsappen kontrollerad.. det är väl de som oroar mig mest.

Jag har tid hos gynekolog/läkare för ev sjukskrivning den 15/10 men vill gärna ändå veta. Känner någon igen det? Är rädd att förlossningen ska börja för tidigt..

• EliS86

Hej på er!

Hur går det för alla?

Jag har sprungit fram till tankar på inskolning på förskolan redan haha.. får mig att undra hur ni tänker kring det?

Att skola in i februari 2023 känns lite tidigt.. hade gärna siktar på typ maj men då kommer ju sommaren så tätt inpå med ledighet och uppehåll. Augusti kanske är perfekt men är inte jättesugen att va borta 1,5 år från jobbet och dessutom tufft att hushålla med FP-dagarna? förstår att det inte finns något perfekt svar men bollar gärna med er andra som får februari-bebisar :)

(Med dottern som kom i oktober blev det så enkelt med inskolning i januari.. )

• Anonym4848
    EliS86 skrev 2021-10-18 11:15:48 följande:

Hej på er!

Hur går det för alla?

Jag har sprungit fram till tankar på inskolning på förskolan redan haha.. får mig att undra hur ni tänker kring det?

Att skola in i februari 2023 känns lite tidigt.. hade gärna siktar på typ maj men då kommer ju sommaren så tätt inpå med ledighet och uppehåll. Augusti kanske är perfekt men är inte jättesugen att va borta 1,5 år från jobbet och dessutom tufft att hushålla med FP-dagarna? förstår att det inte finns något perfekt svar men bollar gärna med er andra som får februari-bebisar :)

Tror det går bra! Mår fortfarande precis som vanligt, fått en liiiiten mage men ingen annan som ser nåt med kläder än. Känner sparkar flera gånger per dag, jättemysigt men också lite jobbigt när jag inte tycker jag känt nåt på ett tag..

Har fortfarande sån oro, så att tänka på förskola finns liksom inte på världskartan här haha vi har inte köpt en enda pryl ens. Var dock och smytittade på vagnar idag, kändes helt galet.
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-18 11:15:48 följande:

Hej på er!

Hur går det för alla?

Hej!

Vi har planerat in någon gång mellan augusti och oktober 2023.. Visste kommer det vara jobbigt med pengarna (speciellt då jag redan är sjukskriven till BF) men vill vara hemma med lillan i 1.5 år.. Så för oss blir det nog så :)
  • EliS86
    Anonym4848 skrev 2021-10-18 20:08:41 följande:

Tror det går bra! Mår fortfarande precis som vanligt, fått en liiiiten mage men ingen annan som ser nåt med kläder än. Känner sparkar flera gånger per dag, jättemysigt men också lite jobbigt när jag inte tycker jag känt nåt på ett tag..

Har fortfarande sån oro, så att tänka på förskola finns liksom inte på världskartan här haha vi har inte köpt en enda pryl ens. Var dock och smytittade på vagnar idag, kändes helt galet.

Men va mys! Storleken på magen är ju verkligen jätte individuell!

Jag växte mycket i början och sen mindre. Andra växer inget i början och exploderar på slutet. Vissa får ju knappt mage och det är helt normalt det med! Det är däremot bra att hålla koll på sparkar såklart men det låter som att din bebis har ett mönster :)

Jobbigt med oron? har du nämnt för mvc? Det är lång tid att gå med oro <3 hoppas du får fler och fler små glädjestund i vardagen där du kan njuta av sparkarna och prata lite med magen eller iaf klappa på den :)
  • EliS86
    siiimbooo skrev 2021-10-18 20:40:17 följande:

Hej!

Vi har planerat in någon gång mellan augusti och oktober 2023.. Visste kommer det vara jobbigt med pengarna (speciellt då jag redan är sjukskriven till BF) men vill vara hemma med lillan i 1.5 år.. Så för oss blir det nog så :)

Ah kan man så bör man! :) beror lite på vilket typ av barn man får också tror jag. (Dottern var så sjukt social att det blev svårt att stimulera ensam mitt i en pandemi hehe, då var förskola välkommet.)

Kanske också känner så och biter ihop sen, får se.. just nu lutar jag nog åt att sikta på inskolning i maj trots allt. Mjukstart följt av sommarledigt och sen lite halvbekant ny inskolning på riktigt i augusti men då har ja haft möjlighet att sätta mig in lite i jobbet igen under en lugnare period, kan ta lite semesterdagar varvat med FP och förhoppningsvis kanske anpassa mig till den nya vardagen?
  • Anonym4848
    EliS86 skrev 2021-10-18 22:06:03 följande:

Men va mys! Storleken på magen är ju verkligen jätte individuell!

Jag växte mycket i början och sen mindre. Andra växer inget i början och exploderar på slutet. Vissa får ju knappt mage och det är helt normalt det med! Det är däremot bra att hålla koll på sparkar såklart men det låter som att din bebis har ett mönster :)

Jobbigt med oron? har du nämnt för mvc? Det är lång tid att gå med oro <3 hoppas du får fler och fler små glädjestund i vardagen där du kan njuta av sparkarna och prata lite med magen eller iaf klappa på den :)

Tack för lugnande ord! <3

Jo, det brukar kännas mest mitt på dagen, mindre på morgon och kväll, så framåt förmiddagen brukar det kännas som att det varit lugnt för länge..men så kommer det några buffar så kan man andas igen :)

Jag kontaktade MVC och försökte för ett par veckor sen men hade otur med den jag fick prata med. Totalt oförstående och blev typ dumförklarad om mina funderingar.. :( så gav upp lite. Ska dock träffa min BM om en vecka, hoppas på mer förståelse då..som du säger, känns så tråkigt att fortfarande inte kunna tänka att det kommer gå bra. Vecka 24 nu liksom..
  • siiimbooo
    EliS86 skrev 2021-10-18 22:09:45 följande:

Ah kan man så bör man! :) beror lite på vilket typ av barn man får också tror jag. (Dottern var så sjukt social att det blev svårt att stimulera ensam mitt i en pandemi hehe, då var förskola välkommet.)

Kanske också känner så och biter ihop sen, får se.. just nu lutar jag nog åt att sikta på inskolning i maj trots allt. Mjukstart följt av sommarledigt och sen lite halvbekant ny inskolning på riktigt i augusti men då har ja haft möjlighet att sätta mig in lite i jobbet igen under en lugnare period, kan ta lite semesterdagar varvat med FP och förhoppningsvis kanske anpassa mig till den nya vardagen?

Låter klokt!
Svar på tråden BF Februari 2022