Gravid 29 täta sammandragningar
Jag är gravid i vecka 29 och har de senaste timmarna haft flera sammandragningar, typ 3 st under 10-15 minuter. Har inte gjort något speciellt överhuvudtaget utan typ tagit det lugnt hela dagen. Det började nu på kvällen. Jag behandlas för gbs andra gången nu.
Jag ringde till förlossningen och de sa att jag skulle ta alvedon och vila (som jag redan har gjort hela dagen, tog alvedon ca 20 min innan jag ringde också) och ringa tillbaka om en timme.
Jag har haft väldigt mycket sammandragningar sedan vecka 14, nämnde det till barnmorskan på mvc förra veckan jag var där eftersom enligt googling är normalt så har jag inte berättat det tidigare till henne (blev urinodling som visade gbs igen och behandling).
Grejen är att hon på förlossningen lät stressad och lite nonchalant så jag känner verkligen inte för att ringa tillbaka igen, och undrar om det kan vara farligt? Sammandragningarna är obehagliga och kommer även fast jag bara ligger och vilar, men gör inte ont.
Jag har väldigt svårt för att prata i telefon (fobi) och ville bara gråta när hon bad mig att ta alvedon och vila, kändes verkligen som att de inte ville ha in mig överhuvudtaget. Väldigt svårt att känna bebisen också när man har sammandragningar så det gör mig ju inte mindre orolig direkt..