Hjälp? När kan man lita på test?! När ska man testa sig?!
Halloj!
Jag och min sambo har försökt bli gravida nu i 8 månader, men inte lyckats pricka in ägglossningen (kissar på stickor som aldrig visar positivt känns det som. Kissar dock bara 1g/dag så kanske beror på att jag missar den??)
Hur som helst, för 5 dagar sedan fick jag en känsla av att jag skulle ta ett tidigt graviditetstest som jag tog på morgonen (morgonurin) och det visade negativt efter 2-3min. Tänkte inte mer på det för var tvungen skynda till jobbet så sprang i princip hemifrån och la ifrån mig testet i badrummet. När jag kom hem efter jobbet så var testet starkt positivt.
Jag testade då med ytterligare ett tidigt test och ett vanligt test som båda visade negativt (på eftermiddagen) och har inte testat mer sedan dess då jag antog att första tester bara visat fel för att jag avläste det för långt efteråt.
Jag har fortfarande kvar en ?konstig? känsla i kroppen och har haft så mycket flytningar senaste 4 dagarna vilket jag aldrig annars brukar ha och igår skulle min mens kommit, den brukar alltid vara punktlig men den kom aldrig.
Nu undrar jag dock om någon annan har erfarenhet av detta. Är det möjligt att jag är gravid och att de två testerna jag tog på em visade negativt pga att jag inte testade med morgonurinet? Vet att man inte ska avläsa tester så långt efteråt som jag gjorde med det första, men är det vanligt att ett negativt test blir positivt utan att man är gravid? Hur långt efter kan man läsa av?!
Så många frågor nu, vågar inte hoppas för mycket men ska självklart köpa ett test så fort jag kan om inte mensen trots allt kommer imorgon. Men tills dess kanske någon här inne kan dela med sig om ni upplevt något liknande? Positivt som negativa besked ????????