• Anonym (TS)

Någon som blev gravid direkt efter missfall där det gått bra?

Hej

Jag undrar om det finns någon där ute som blivit gravid efter ett tidigt missfall och där det faktiskt gått bra med nya graviditeten?

Jag har fått tidigt missfall och vill sätta igång direkt igen, så fort jag får ägglossning efter blödningen. Men behöver höra lite positiva historier!
    Man kan ju få en massa oro när man googlar annars.

• Svar på tråden Någon som blev gravid direkt efter missfall där det gått bra?
  • Anonym (kör på)

Beklagar ditt missfall!

Jag har haft två missfall. Efter mitt första missfall tog det 4 försök att bli gravid igen. Tyvärr avslutades också det i ett missfall och denna gång tog det 2 försök (en mensuration emellan) innan jag blev gravid igen. Jag är nu inne i vecka 7 och hoppas att vårt lilla frö skall stanna. 

Tycker du skall köra på och hoppas det bästa. Men försök att inte gå in med för höga förhoppningar. Det kan gå fort, men det kan också ta tid. Jag vet att det är omöjligt att tänka så. Efter försökt över ett år utan bebis så vet jag att man blir lika besviken efter varje försök när mensen kommer. 

• Anonym (TS)
    Anonym (kör på) skrev 2021-05-23 18:58:54 följande:

Beklagar ditt missfall!

Jag har haft två missfall. Efter mitt första missfall tog det 4 försök att bli gravid igen. Tyvärr avslutades också det i ett missfall och denna gång tog det 2 försök (en mensuration emellan) innan jag blev gravid igen. Jag är nu inne i vecka 7 och hoppas att vårt lilla frö skall stanna. 

Tycker du skall köra på och hoppas det bästa. Men försök att inte gå in med för höga förhoppningar. Det kan gå fort, men det kan också ta tid. Jag vet att det är omöjligt att tänka så. Efter försökt över ett år utan bebis så vet jag att man blir lika besviken efter varje försök när mensen kommer. 

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig denna gång!

Det är inte lätt att gå från lycka till sorg över en minut. Det är verkligen inte lätt för nerverna och psyket. Tycker att jag hamnat i en dimma, känns som en evighet till ägglossning och sedan evighet till man får veta om det blev något. Och blir det något så ska man gå runt och vara orolig igen.

Inte lätt..
  • Anonym (Anonym010108)

Beklagar ditt missfall. Fick ett MA. Som jag fick reda på vid v 13. Men fostret hade dött tidigare. Efter medcinsk abort så blev jag gravid nästan direkt, med en mens emellan. Graviditeten innan hade vi försökt ett bra tag innan jag blev gravid. Är nu i vecka 12. Ska på kub nästa vecka och är så nervös hoppas på att det lever än. Gjorde ultraljud för 2 veckor sedan och fick då se ett tickande hjärta. Så hoppas. Lycka till till dig hoppas det går bättre nästa gång.

• Anonym (Nadja)

Ja, jag fick missfall i V 6-7 nångång, blev blev gravid på en gång igen en efter att ha väntat en mens och idag är hen snart 2 år :)

• Anonym (TS)

Beklagar verkligen era missfall. Håller tummarna för att det ska vara lyckade graviditeter för er nu! <3

Måste man vänta in en mens eller kan man även försöka direkt efter missfallet?
    Tänker ifall jag testar med ägglossningstest och ser att den kommer om 14 dagar (exempelvis) - är det farligt att försöka direkt utan att ha haft mens emellan?

• Anonym (E)

Jag har fått två missfall. Efter det andra missfallet släppte jag all press och stress och bestämde mig för att jag ville vara glad och njuta av livet. Det tog sig med en gång och äntligen gick allt bra. Nu sitter min son bredvid ???? Även min barnmorska berättade att hon träffat massa tjejer som fått ett eller flera missfall och som sedan har fått sina bebisar.

Ta hand om dig!

• Anonym (E)
    Anonym (E) skrev 2021-05-23 20:13:31 följande:

Jag har fått två missfall. Efter det andra missfallet släppte jag all press och stress och bestämde mig för att jag ville vara glad och njuta av livet. Det tog sig med en gång och äntligen gick allt bra. Nu sitter min son bredvid ???? Även min barnmorska berättade att hon träffat massa tjejer som fått ett eller flera missfall och som sedan har fått sina bebisar.

Ta hand om dig!

Frågetecknen skulle ju vara en glad smiley... :)
  • Anonym (TS)

Härligt :)

Jag hoppas att det ska gå bra för min del nästa gång!

• Anonym (AM)

Jag blev gravid direkt efter mitt tidiga missfall (vecka 6), utan mens emellan. Började ha sex så fort blödningen slutat och vart gravid på direkten. Bf om 3 dagar :) Lycka till!

Svar på tråden Någon som blev gravid direkt efter missfall där det gått bra?