• BethArigato

    IVF Fyremadel

    Jag är inne på dag 4 med Gonal-f.

    Jag mår helt okej men börjar bli nervös för nästa spruta, Fyremadel som jag ska börja ta parallellt med Gonal-f imorgon.

    Är det svårt att ta sprutan själv?

    Av någon anledning blir jag väldigt nervös av att man ska dra upp lite i sprutan för att se om det kommer blod, innan man injicerar. Känns obehagligt men förstår inte riktigt hur man gör det på sig själv, när man samtidigt trycker ihop fett med ena handen och håller sprutan med den andra.

    Tankar och biverkningar av Fyremadel?

    Tack ????????????????????????

  • Svar på tråden IVF Fyremadel
  • Ballerina453

    Min ivf sköterska berätta för mig att det ej behövdes aspireras, alltså dra tillbaka för att kolla om det kommer blod. Jag bara stack i sprutan och tryckte in läkemedlet direkt. Kändes ingenting. :)

  • Dibella

    Jag drog inte heller upp för att se om det kom blod, utan körde bara på, samma som de andra sprutorna. Nålen är lite tjockare än Gonal-F och kan svida lite och klia efteråt. Men jag upplevde att sålänge man klämde lite extra hårt på stället/fettet sprutan skulle in på så kändes inte sprutan. Vanligt att det kan komma ut någon droppe eller två när man drar ut nålen.


    Fick inga biverkningar av Fyremadelen riktigt, hoppas det går bra för dig och att du får guldägget åter sen {#emotions_dlg.flower}

  • BethArigato

    Tack snälla Dibella!

    Så dyrbart med andras upplevelser och kunskap i den här läskiga djungeln.

    Inte hunnit börja tänka så långt, men tack så jättemycket!

    Hoppas allt går bra för dig, där du är i din process.

  • Dibella
    BethArigato skrev 2021-05-25 14:45:19 följande:

    Tack snälla Dibella!

    Så dyrbart med andras upplevelser och kunskap i den här läskiga djungeln.

    Inte hunnit börja tänka så långt, men tack så jättemycket!

    Hoppas allt går bra för dig, där du är i din process.


    Verkligen, skönt att såna här forum finns att lufta sina tankar i.


    Jag har gjort två IVF hittills privat och väntar nu på att få komma till landstinget för tredje omgången nu i höst förhoppningsvis. Första omgången IVF var som värst såklart då allt var nytt och läskigt, men allt var definitivt hanterbart, och andra IVFen var inget märkvärdigt alls. Nu längtar jag tills nästa gång man sitter med de där nålarna i magen :) Det finns en tråd för dom som håller på med IVF 2021 som det oftast är aktiv diskussion och stöd i om man vill läsa lite om hur det går för andra också Solig

  • Hanky Panky

    Det är bara att köra på, jag gjorde samma som dom andra som skrivit.

    Blev sen gravid på första försöket. Inte för att det har med saken att göra, men kul att nämna Solig

  • BethArigato
    Dibella skrev 2021-05-25 15:03:32 följande:

    Verkligen, skönt att såna här forum finns att lufta sina tankar i.

    Jag har gjort två IVF hittills privat och väntar nu på att få komma till landstinget för tredje omgången nu i höst förhoppningsvis. Första omgången IVF var som värst såklart då allt var nytt och läskigt, men allt var definitivt hanterbart, och andra IVFen var inget märkvärdigt alls. Nu längtar jag tills nästa gång man sitter med de där nålarna i magen :) Det finns en tråd för dom som håller på med IVF 2021 som det oftast är aktiv diskussion och stöd i om man vill läsa lite om hur det går för andra också 


    Tack för bra tips!

    Håller tummarna för din tredje IVF i höst :)
  • BethArigato
    Hanky Panky skrev 2021-05-25 22:23:28 följande:

    Det är bara att köra på, jag gjorde samma som dom andra som skrivit.

    Blev sen gravid på första försöket. Inte för att det har med saken att göra, men kul att nämna


    Väldigt peppigt!! Grattis till er!
Svar på tråden IVF Fyremadel