• SofiaNicolina

Först positivt sedan negativt graviditetstest?

Hej!

Blir tokig här. Tog graviditetstest i fredags som visade suuuupersvagt positivt. Tog sedan i lördags och såg inget. Sedan i söndags och fick starkare streck än i fredags. Igår inget jag kunde se. Allt morgonurin och RFSU stickor. Är det någon som fått såhär och sedan plus längre fram? Jag vet inte BIM då jag inte fått mens än efter förlossning.

Bifogar bilder på test från i söndags. Är det ett streck? Eller är det spökstreck? Så tacksam för svar :)

• Svar på tråden Först positivt sedan negativt graviditetstest?
  • Anonym (Kb)

När hade du ägglossning då? BIM är ju ca 14 dagar efter ägglossning. Ser tyvärr ingenting på stickan!

• Anonym (J)

Jag tolkar det som att du vill bli gravid? Tyvärr kan jag inte se något streck alls på dina bilder. Testerna är inte positiva. Men det betyder naturligtvis inte att du inte är gravid

• Anonym (Kb)

Såg att du skrev att du inte fått mens efter förlossningen, är du säker på att ägglossningen är igång? :)

• Anonym (Irma)

Jag får alltid sådär med RFSU. De har så tydliga teststreck som lyser igenom. Det har aldrig varit positivt och mensen har alltid kommit, ändå har jag fått så starka streck. De tillsammans med Clear Blue är masters på spökstreck. Testa apotekets egna tester eller babyplan. Lycka till!

• Anonym (J)
    Anonym (Irma) skrev 2021-05-26 07:15:04 följande:

Jag får alltid sådär med RFSU. De har så tydliga teststreck som lyser igenom. Det har aldrig varit positivt och mensen har alltid kommit, ändå har jag fått så starka streck. De tillsammans med Clear Blue är masters på spökstreck. Testa apotekets egna tester eller babyplan. Lycka till!

Alltså jag förstår inte riktigt vad det är ni ser? Testet är helt blankt utan något som lyser igenom? Tolkar man in ett streck här är det ju inte konstigt att man får ?spökstreck? om man nu inbillar sig ett streck som inte finns?

Min kommentar låter otrevlig. Jag ber om ursäkt för det, men jag förstår inte riktigt vad det är alla ser i dessa återkommande trådar där man uppenbart inte ser någonting på testet
  • Anonym (Mamma till 5)

Tyvärr tycler jag alla 3 är negativa kan inye se något streck på någon av dem men om du väntar några dagar till och testar igen

• Anonym (Irma)
    Anonym (J) skrev 2021-05-26 07:34:56 följande:

Alltså jag förstår inte riktigt vad det är ni ser? Testet är helt blankt utan något som lyser igenom? Tolkar man in ett streck här är det ju inte konstigt att man får ?spökstreck? om man nu inbillar sig ett streck som inte finns?

Min kommentar låter otrevlig. Jag ber om ursäkt för det, men jag förstår inte riktigt vad det är alla ser i dessa återkommande trådar där man uppenbart inte ser någonting på testet

Det kan ju faktiskt vara så att vi jag lite olika syn. Jag ser streck på dessa, mina har varit starkare än så och de är negativa. Jag förstår vad du menar. Men om du hade sett mina tester så syns det tydliga streck även om mensen sen kommer.
  • Anonym (J)
    Anonym (Irma) skrev 2021-05-26 20:55:01 följande:
    Det kan ju faktiskt vara så att vi jag lite olika syn. Jag ser streck på dessa, mina har varit starkare än så och de är negativa. Jag förstår vad du menar. Men om du hade sett mina tester så syns det tydliga streck även om mensen sen kommer.
    Har du lust att ringa in var på ts test du ser ett streck? Jag har väldigt bra syn och har tittat på bilderna bådei dator och mobil, förstorat upp, tittat med olika ljusstyrka. Och jag kan inte se minsta aning av streck.
    Vi är uppenbarligen flera som inte ser någonting.

Jag tänker att man kanske får ha som inställning att om man ens behöver fundera på om det är ett streck så är det inget streck.
  • JosHed

Jag ser inget på dessa tester, har du bild på det som var mycket starkare?

Svar på tråden Först positivt sedan negativt graviditetstest?