Anonym (Liu) skrev 2024-11-28 06:28:57 följande:
Tror de flesta kvinnobebisar bara är lata. Äter dåligt, motionerar inte. Kan inte ta ansvar. Har det smutsigt omkring sig. Tycker mig märka detta bland kollegorna på jobbet.
Hade en kollega för många år sedan som var den första kvinnobebisen jag stötte på. Hon klarade verkligen ingenting utan man var alltid tvungen att backa upp henne. Hon hade absolut noll ordning och gjorde bara sådant som var roligt. Trevlig och socialt begåvad men helt hopplös i övrigt.
Hur som helst är det märkligt att dessa kvinnor får så lite uppmärksamhet. För de är rätt vanliga.
Och du pratar om det än? Hoppas du fått terapi. Låter inte sunt att tänka på efter så många år. Dessutom är det väl upp till individen vad dom gör med sina liv. Vad dom äter. Alla är dessutom inte tränings intresserade. Räcker att motionera med promenader om man gillar det. Så länge man rör på sig.
Skulle säga att det är mer ovanligt, då kvinnor av naturen är from some omhändertagande och styr upp saker. Titta på hur familjen dynamiken ser ut och vad undersökningarna säger. Där är män överrepresenterade.
Har faktiskt aldrig haft kvinnliga kollegor som har stökigt, smutsigt omkring. Däremot hade jag en som fråga väldigt mycket. Men hon var ny på arbetsplatsen. Och hade aldrig tidigare arbetat med det. Då har man överseende tycker jag.
Oavsett om du är man eller kvinna. Jag gissar på man. Med tanke på vissa saker du nämner. Så borde du kanske reflektera över varför du har svårt släppa vissa saker. Det här är inte människor jag skulle ägna mycket tid åt.