• Anonym (Prisma)

Kan man köpa gravidbyxor tidigt? Vad tänka på?

Jag är i första trimestern och funderar på ett par mammajeans, eftersom mina vanliga ändå blivit för små. 

Jag har ju ingen bebismage än men har blivit lite mullig det senaste året, plus att tryck och hård jeansmudd på magen inte känns bekvämt nu. 

Kollat runt lite men på alla bilder har ju modellen rätt stor mage. Hur passar ett par gravidjeans på nån som bara är lite uppblåst och mullig för tillfället? Sitter mudden helt slappt tills man växt i byxorna? Och måste man alltid ha en halvlång tröja till, så mudden inte syns? 

Jag kommer vara gravid i vinter också så det kanske är dumt att köpa ett par nu som jag kanske inte kan ha när det väl blir kallt? Är bara så less på att alltid ha leggings. 

Är det idiotiskt att chansa och beställa, och bättre att masa sig till butik och prova (behöver åka en bit då och vill ju helst inte åka runt på "nöjesresor")?

• Svar på tråden Kan man köpa gravidbyxor tidigt? Vad tänka på?
  • Anonym (först)
    Anonym (Prisma) skrev 2021-05-27 15:57:05 följande:

Jag är i första trimestern och funderar på ett par mammajeans, eftersom mina vanliga ändå blivit för små. 

Jag har ju ingen bebismage än men har blivit lite mullig det senaste året, plus att tryck och hård jeansmudd på magen inte känns bekvämt nu. 

Kollat runt lite men på alla bilder har ju modellen rätt stor mage. Hur passar ett par gravidjeans på nån som bara är lite uppblåst och mullig för tillfället? Sitter mudden helt slappt tills man växt i byxorna? Och måste man alltid ha en halvlång tröja till, så mudden inte syns? 

Jag kommer vara gravid i vinter också så det kanske är dumt att köpa ett par nu som jag kanske inte kan ha när det väl blir kallt? Är bara så less på att alltid ha leggings. 

Är det idiotiskt att chansa och beställa, och bättre att masa sig till butik och prova (behöver åka en bit då och vill ju helst inte åka runt på "nöjesresor")?

Innan man köper gravidbyxor kan man sätta en gummisnodd i knapphålet och dra över knappen på sina vanliga byxor. Ett långt linne eller tröja över så syns det inte.

Mudden på gravidbyxor kan vara olika hård, så en del som har en stram och hård mudd kan nog sitta bra redan nu, men då eventuellt vara för strama sen när magen är större. Det är säkert en smaksak också hur det känns och hur man vill ha det. 

Mudden på byxorna kan ju synas om man vill, men det är kanske snyggare att täcka den med en lång tröja. Sen finns det ju ett slags tub också, som man bara drar runt magen och som täcker glappet som blir av den större magen. 
Svar på tråden Kan man köpa gravidbyxor tidigt? Vad tänka på?