• Jennie1975

Mamma med sambo o två barn..o alkoholist

Kämpar med alkoholism sen jag var 20..eller ja, jag kan inte lägga av..vet inte ens om jag vill för det är så stor del av mitt liv....jag e 45 år nu. Min fina sambo har tyvärr blivit medberoende vid detta laget. Barnen vet precis vad som pågår men jag gömmer fortfarande ölen bakom soffkudden ????

• Svar på tråden Mamma med sambo o två barn..o alkoholist
  • Anonym (*)

Har du sökt hjälp för detta?

• Anonym (.)
    Jennie1975 skrev 2021-05-30 18:17:18 följande:

Kämpar med alkoholism sen jag var 20..eller ja, jag kan inte lägga av..vet inte ens om jag vill för det är så stor del av mitt liv....jag e 45 år nu. Min fina sambo har tyvärr blivit medberoende vid detta laget. Barnen vet precis vad som pågår men jag gömmer fortfarande ölen bakom soffkudden ????

-Vad vinner du på att fortsätta dricka?

-Vad riskerar du att förlora om du fortsätter dricka?

-Hur resonerar ditt nyktra jag?
  • Anonym (K)

Jag är din sambo. Jag gav min sambo ett ultimatum för ett tag sedan. Sluta eller så tar jag barnen och lämnar dig. Är så satans trött på att alltid vara den enda som är nykter och helt hundraprocentigt närvarande. För hur han än tycker att han sköter sig så är det inte så jävla roligt att ha en människa i huset som ständigt är liiite lullig och pratar konstigt. Och som dricker i smyg.

Han valde oss och har nu börjat med antabus.

• Anonym (A)
    Anonym (K) skrev 2021-05-30 22:48:58 följande:

Han valde oss och har nu börjat med antabus.

Hur fixar man antabus?

Det vore fantastiskt om det gick att göra anonymt.
  • Anonym (K)
    Anonym (A) skrev 2021-05-30 23:04:29 följande:

Hur fixar man antabus?

Det vore fantastiskt om det gick att göra anonymt.

Fixar? Du behöver gå till en läkare på tex vårdcentralen, berätta om dina problem och få det utskrivet. Går såklart inte att göra anonymt då det krävs noggranna blodprover innan och under tiden du äter det.
  • Anonym (A)
    Anonym (K) skrev 2021-05-30 23:13:37 följande:
    Fixar? Du behöver gå till en läkare på tex vårdcentralen, berätta om dina problem och få det utskrivet. Går såklart inte att göra anonymt då det krävs noggranna blodprover innan och under tiden du äter det.
    Det är inte jag som ska ha det, utan en person som vägrar träffa läkare...
  • Glinda från Oz
    Anonym (A) skrev 2021-05-31 08:44:56 följande:
    Det är inte jag som ska ha det, utan en person som vägrar träffa läkare...
    Då kan du inte göra någonting. Mitt tips är att lämna oavsett om det är din sambo, släkting, vän etc Du kan inte hjälpa någon som inte vill sluta dricka och genom att skaffa antabus olagligt underlättar du för personen att fortsätta dricka. Utan eget ansvar hjälper ingen medicin i världen. Antabus är bra men ingen mirakelkur som löser allt. 
Svar på tråden Mamma med sambo o två barn..o alkoholist