• mariaparia12

Vita, lotion-aktiga flytningar?

Hello hello!

Jag har i cirka 4-5 dagar haft ganska rikligt med flytningar, de är vita och som en tunnare variant av typ handkräm/lotion. Luktar ingenting, klibbar inte. Jag har aldrig noterat att jag haft så innan!

Första dagen på min senaste mens var 24 April, den pågick i cirka 10 dagar. Enligt appen jag använder så hade jag ägglossning 4-9 maj, vilket jag tror stämmer för fick sådana "typiska" ägglossnings-flytningar. 

Jag går på mellanpiller, Slinda. Men har varit dålig på att ta de med 24h mellanrum, ibland kan jag ta de 7 på morgonen och ibland 11 på förmiddagen. Har läst att med Slinda ska man vara extra noggrann. 

Nu till min fråga: Kan det vara ett tecken på graviditet? Jag har försökt söka runt lite men inte riktigt hittat något tydligt svar. Jag har förstått att man kan ha sånna flytningar någonstans i cykeln, men jag har inte upplevt det förut. Jag skulle haft mens för 6 dagar sedan och har endast gått på mellanpiller i cirka 2,5 månad - så jag vet inte om det är p-pillerna eller graviditet?

Har haft lite molande värk, är sjuuukt trött, illamående, ont i huvudet och svårt att sova med konstiga drömmar. Jag tog ett test samma dag jag skulle haft mens, som visade ett svaaaaaagt streck, som inte riktigt syntes på kamera. (men såg, men var tvungen att kolla noggrannt typ?). Är dock osäker på om det är ett såkallat spökstreck. Tog ett till när min mens var sen 2 dagar, blev samma resultat. Jag ska iväg nu och köpa ett digitalt tänkte jag, men måste stilla nerverna lite!!! Så ni som varit i samma sits, hur gick det för er? Var ni gravida? Hur är det när man blir gravid på P-piller? Får man samma symptom då?

Jag var gravid i decemnber -20, men valde att avsluta graviditeten då. Därför jag blir lite extra nojjig, för jag känner igen det lite :(

Tack på förhand!! (och förlåt för lååång text)

• Svar på tråden Vita, lotion-aktiga flytningar?
  • mariaparia12

Här är förresten bild på testet, syns som sagt mycket svagt och är osäker på o det är "rätt" färg (alltså inte ett grått/icke-rosa spök-streck). Både jag och flertal vänner ser strecket, så tror iallafall inte jag inbillar mig?

• Limeblad

Har haft rikliga tunna lotionaktiga flytningar under hela min graviditet men är osäker på hur tidigt de började.

• Thewalk

Det kan absolut vara ett tecken :)
    Jag väntade på min mens, och dagarna innan mens brukar jag ha betydligt tjockare flytningar. Istället fick jag flytningar som du beskriver, två dagar senare plussade jag och nu är jag i v.12 :) Hoppas det blir som du önskar.

• Thewalk

Ledsen om jag stressade dig, läste om och förstår nu att du inte önskar bli gravid. Det är ju inte ett tydligt tecken, utan det kan vara helt vanligt med olika flytningar med. Om du äter p-piller är ju chansen liten ändå- Önskar som sagt att det blir som du vill. Rekommenderar ett digitalt test för tydligt svar. 

• Thewalk

Vill också be om ursäkt för mina smileys, när jag läste (lite slarvgt) först förstod jag det som att du önskade bli gravid. Jag menade verkligen inget ont med dem, men ser nu hur provocerande de kan se ut, och vet inte om/hur man kan ta bort inlägg här. 
    Lycka till till dig.

• mariaparia12
    Thewalk skrev 2021-05-31 21:09:20 följande:

Vill också be om ursäkt för mina smileys, när jag läste (lite slarvgt) först förstod jag det som att du önskade bli gravid. Jag menade verkligen inget ont med dem, men ser nu hur provocerande de kan se ut, och vet inte om/hur man kan ta bort inlägg här. 
    Lycka till till dig.

Nej men ingen fara! <3 Tänk inte på det, jag tar absolut inte illa upp - känns varken jobbigt eller provocerande. Jag tackar för omtanken dock, fint av dig. :) <3

Känner lite också sådär just att jag tar mellanpiller, dock så har jag som sagt slarvat lite med tidpunkterna jag tar dem, så lite fundersam blir man!! Jag ska ta ett digitalt test imorgon bitti så får vi se! Även min vän som fick sitt första barn för ett halvår sedan hade likadana flytningar, jag har som sagt aldrig haft det innan. Kändes väldigt udda i min cykel, har tagit två stickor till som ser ut ungefär som på bilden (så frågan är om det var spök-streck?? olika märken dock!). Reagerar typ också på min eeextreeema trötthet och att jag känner mig lite förkyld typ? hade så vid förra graviditeten också, sa någon vecka innan jag fick ett plus att "jag kanske blivit sjuk!". Corona är det inte, testade det först av allt nu när symptomen dök upp igen. 

Aja, jag uppdaterar imorgon så får vi se om det var mina mellanpiller som spökar eller om det är jag som varit för slarvig! Jag återkommer med resultaten, oavsett vad det blir så är det ju ingenting man inte kan ta sig igenom, så att säga.

Tack för svar!<3
Svar på tråden Vita, lotion-aktiga flytningar?