• hemme29

Ägglossningstest tydliga streck med 2 veckors mellanrum!?

Hej,

Okej så här ligger det till. Vi försöker bli gravida och lättare sagt än gjort försöker jag att inte stressa upp mig själv. Men, mensen strular och jag blir inte klok på kropp eller ägglossningstesten.

För lite mer än två veckor sedan misstänkte jag ägglossning och fick ett tydligt positivt test (starkare än testet nedan). Väntade på mensen som inte har kommit och känner idag lite molvärk neråt äggstockarna, rikligare flytningar etc och tar ett nytt test och möts av detta test nedan.

Vad tror ni? Vad betyder detta? Testet i verkligheten är nog till och med tydligare än vad jag tycker syns på bild. Hade jag inte ägglossning för två veckor sen och har jag det nu? Någon som har varit med om liknande?

• Svar på tråden Ägglossningstest tydliga streck med 2 veckors mellanrum!?
  • Anonym (Ella)

Ja. Ägglossningstester reagerar på flera hormoner, även det som utsöndras vid mens. De kan även visa positivt vid graviditet. Så du kan vara gravid, likaväl som du kanske inte är det.

• Anonym (3-barnsmamma)

Om det är två veckor efter äl så borde du väll vara på bim Och isf kan du ju istället ta ett graviditetstest?

Jag tog ett äl-test när jag gått över bim med 4 dagar ( hade inga grav-test hemma) visade starkt positivt. Dagen efter tog jag ett gravtest och mycket riktigt det var positivt och det blev en liten bebis. Äl-test ger väll utslag på jag oxå. Även om det inte är något man ska lita på så var iaf jag gravid. Så köp ett grav-test!

• Sockerikaffet

Ägglossningstest reagerar på flera olika hormoner och visar positivt inför ägglossning, mens och vid graviditet.

• Anonym (3-barnsmamma)
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-06-03 18:38:36 följande:

Om det är två veckor efter äl så borde du väll vara på bim Och isf kan du ju istället ta ett graviditetstest?

Jag tog ett äl-test när jag gått över bim med 4 dagar ( hade inga grav-test hemma) visade starkt positivt. Dagen efter tog jag ett gravtest och mycket riktigt det var positivt och det blev en liten bebis. Äl-test ger väll utslag på jag oxå. Även om det inte är något man ska lita på så var iaf jag gravid. Så köp ett grav-test!

Äl-test ger utslag på hcg oxå ska de stå!
  • Anonym (Om)

Om du vill ha koll på att du faktiskt haft ägglossning så vill jag råda dig att börja tempa.

Ett ägglossningstest visar inte att du faktiskt har ägglossning och kan ge utslag trots att ägglossning sedan uteblir

Svar på tråden Ägglossningstest tydliga streck med 2 veckors mellanrum!?