Gammal otrohet, hur ska man tänka ?
Jag hittade ett gammalt meddelande i min frus telefon för någon månad sedan, fick reda på att hon för 14 år sedan haft sex med en okänd person.
Vi har varit tillsammans sen urminnes tider, 16åringar var vi när vi träffades. Detta hände under sista veckorna innan vi tog studenten/examen.
Idag är jag alltså 30+ och har två underbara döttrar med denna människa. Detta hände alltså när hon var 18-19år
Mitt liv har på senaste varit ångest och sorg, däremellan kärlek till min fru efter långa samtal.
Detta hittade alltså jag, hon har dolt det här alla år och har tydligen plågats av ångest och magont sedan många år tillbaka och genom förträngning kunnat leva ett liv med mig. Anledningen sägs vara bekräftelse och resultat av intensiv uppvaktning, det kändes för bra för att kunna hantera?? Personen i fråga ser ärligt inte bra ut, ser ut som stryk, vilket kan visa på att anledningen kan stämma??(ursäkta taskigheten)
Jag är lite borta i tankegångarna, vissa säger åt mig att jag är fjantig som ens sagt att jag inte ärligt kan säga att vårat förhållande kommer hålla.
Samtidigt kan jag ibland köpa att en 18åring är omogen och kanske inte fullt utvecklad, så har jag levt vidare med denna människa och skaffat familj, en lycklig sådan för det mesta. Men jag har gjort allt detta under en lögn? Hon är så ångerfull, lider med henne för hennes tårar och förtvivlan så jag vill förlåta henne bara för det. Men det är inte lätt att när hela ens historia är uppriven och man kan inte se vem ens partner är på riktigt..
Bekräftelse och uppvaktning, tjejer, som tonåring eller 18åring. Är detta möjligt att man blir så uppvaktad att man tom ligger med någon för det? När självkänslan inte är jättebra? Frågan är helt seriöst ställd vill verkligen veta för att hjälpa mig tänka.