• Anonym (Ts)

Säg att jag inbillar mig

• Svar på tråden Säg att jag inbillar mig
  • Karlington
    Anonym (...) skrev 2021-06-09 00:01:47 följande:
    Ok. Och ändå så ser du ett streck som inte finns denna gången.
    Anonym (*) skrev 2021-06-08 23:05:12 följande:

Att du inte ser det betyder inte att det inte finns. Vad är mest sannolikt, att du ser dåligt eller att alla vi andra hallucinerar?

Vill man se ett streck så gör man det. I ts fall finns inget streck. Det behöver dock inte betyda att hon inte är gravid utan kan vara fel på testet, testat för tidigt eller inte med morgonurin.
    Jag har inget intresse av att se ett streck, men jag ser ett. Jag vart själv förvånad över att jag såg ett, för i ALLA andra trådar som den här har jag tyckt synd om människan som hallucinerar det de vill se, för det har varit uppenbart att det inte är något streck.

Den här tråden är undantaget. Jag ser det andra strecket. :)
  • Anonym (Hmm...)

Suck... Jag är som sagt synskadad + extremt närsynt och tom jag såg ett extra streck. Vilket jag ytterst, ytterst sällan gör här på F.L. 

Sen är det väl alltid så vid svaga test att man bör ta ett nytt efter några dagar, men det är upp till ts.

• Anonym (Ts)

Hej på er.!

Jag tog ett nytt test i tisdags visade detta

Jag tycker det syns lite tydligare där.

Men nu i onsdags kväll började jag blöda men idag har det börjat avta sakta men det är som en kortare mens period. Jag har inte blödit igenom ens en binda så det kommer inte mycket egentligen. Men tillräckligt för att byta binda.

Bör jag ställa in mig på att det är missfall?

Har försökt hitta olika anledningar till att blöda och det finns ju en hel del..

• Anonym (*)
    Anonym (Ts) skrev 2021-06-11 21:12:33 följande:

Hej på er.!

Jag tog ett nytt test i tisdags visade detta

Jag tycker det syns lite tydligare där.

Men nu i onsdags kväll började jag blöda men idag har det börjat avta sakta men det är som en kortare mens period. Jag har inte blödit igenom ens en binda så det kommer inte mycket egentligen. Men tillräckligt för att byta binda.

Bör jag ställa in mig på att det är missfall?

Har försökt hitta olika anledningar till att blöda och det finns ju en hel del..

Det syns definitivt tydligare där, ja. Nu kan ingen förneka att det är två streck.
  • Anonym (Storkan)

Det ska ju vara lika starka streck. Nu är det rätt fisigt och du har börjat blöda. Missfall eller försenad mens. Ta kontakt med vården för kontroll.

• PrettyMoon
    Anonym (Storkan) skrev 2021-06-11 23:22:17 följande:

Det ska ju vara lika starka streck. Nu är det rätt fisigt och du har börjat blöda. Missfall eller försenad mens. Ta kontakt med vården för kontroll.

Eller nidblödning.
  • Anonym (Ts)

Jag har haft morgon illamående i en vecka. Och vore i såfall nästan 2 veckor sen med mensen. Strecket är lila suddigt men syns i verkligheten.
  • Anonym (Lili)

Strecken behöver inte alls vara lika starka.

TS är helt klart gravid, så någon försenad mens är det inte tal om här.

Missfall kan det vara, men vården gör inget åt det, och det är för tidigt att se på ultraljud.
  • Anonym (G)

Detta är ett gravtest. Strecken skall inte vara lika starka.

På äl-test skall strecken vara lika starka: du blandar ihop det
  • Anonym (*)

Vadå lika starka? Det behöver de inte alls vara. Testar man tidigt i graviditeten, när halten hcg i urinen fortfarande är låg, kommer strecket att bli svagt. Testar man igen senare, så kommer strecket också att vara starkare, vilket ju också syns på TS bilder. Strecket på den senaste bilden är starkare än på de tre första.
  • Anonym (Storkan)

Ja ni har rätt. Men kontakt med vården är bra. Nog syns det ett svagt streck på sista bilden. Önskar så klart att det inte ska råda någon tvekan om det är pos eller neg.

• Anonym (...)
    Anonym (*) skrev 2021-06-11 23:15:28 följande:

Det syns definitivt tydligare där, ja. Nu kan ingen förneka att det är två streck.

Fortfarande syndligt streck.
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2021-06-12 17:18:10 följande:

Fortfarande syndligt streck.

Fortfarande inget synligt streck

• Anonym (*)
    Anonym (...) skrev 2021-06-12 17:19:43 följande:

Antingen håller du på och larvar dig bara för att provocera, eller så vill du inte erkänna att du hade fel, eller så har du extremt dålig syn.
  • Karlington
    Anonym (...) skrev 2021-06-12 17:19:43 följande:

Jag tror inte en sekund på att du inte ser strecket.

Om det mot all förmodan är sant så uppsök omedelbart en optiker!
  • Anonym (...)
    Karlington skrev 2021-06-13 15:39:54 följande:

Jag tror inte en sekund på att du inte ser strecket.

Om det mot all förmodan är sant så uppsök omedelbart en optiker!

Nej, du får tro precis vad du vill. Har förövrigt perfekt syn så någon optiker behövs inte.

Men verkar som att många i tråden, bla du borde uppsöka optiker omedelbart.
  • Karlington
    Anonym (...) skrev 2021-06-13 16:09:29 följande:
    Nej, du får tro precis vad du vill. Har förövrigt perfekt syn så någon optiker behövs inte.

Men verkar som att många i tråden, bla du borde uppsöka optiker omedelbart.
    "Alla ser dåligt utom jag" kanske inte är den klokaste inställningen att ha när man är i stort sett ensam om att inte se något som nästan alla andra ser. :)

Man uppsöker optiker för att få veta om man har perfekt syn, så om du inte var där väldigt nyligen så kan du inte veta att du har det. ;)
Svar på tråden Säg att jag inbillar mig