• Malm91

Konstiga symtom. Gravid??

Hej!

Jag om mannen har börjat försöka att skaffa barn.

Dock har min cykel börjat krångla lite därav funderingar på symtom mm.

Hade ägglossning för 2,5 vecka sedan och efter det har symtomen börjat.

Ömma bröst med mängder av tydliga blodådror.

Molande värk vid livmodern

Flygningar

Illamående.

Testade mig på bim men det visade negativt.

Dagen efter börjar jag få rosa flygningar. Dag 3 så börjar jag blöda rikligt men mindre än mens och inga klumpar.

Tänkte att det va mensen men har fortfarande kvar symtomen.

Aldrig haft detta vid mens innan.

Mvc sa att man kan blöda mycket i början av grav. Men jag börjar fundera på om det är obalans med hormonerna.,

Någon som har vart med om detta innan??

• Svar på tråden Konstiga symtom. Gravid??
  • zeldisen34

Det är nog svårt att säga.. kan vara ägglossningssymptom med. Väldigt svårt att veta om man är gravid eller inte har jag märkt nu på andra graviditeten.

Jag hade "mens" som vanligt 4 första månaderna och negativt graviditetstest. Testade iof aldrig första 2 månaderna då mensen kom, utan först då den blev "sparsam" dvs 3e månaden så testade jag och då var det negativt. Blödningarna var rikliga, med klumpar och mensvärk. 3e månaden vart blödningen ovanligt sparsam, samma 4e månaden. Småblödde rött blod i 7 dagar. Tänkte då vad skönt med sparsam mens men hade fruktansvärd mensvärk på det.

Hade INGA som helst symptom heller. Vet dessutom inte när jag haft ägglossning om jag ska vara ärlig.

Var först i 3e månaden som jag började få symptom, fick blåmärken lätt, yrsel och supertrött, ömma bröst. Sen så kom ju magen med. Var jättejobbigt att se gravid ut då jag trodde att jag inte var det.. Trodde jag var skengravid eller hade en cysta i magen, fick läkartid då jag misstänkte cystan o hade just då passerat vecka 18.

Bästa rådet jag kan ge är att vänta och se hur det utvecklar sig, försöka leva och äta hälsosamt. Sen undvika värktabletter som är skadliga för fostret.

Med första barnet avtog mensen direkt, illamående kom i vecka 8.. så graviditeter kan variera.

Svar på tråden Konstiga symtom. Gravid??