• Anonym (Fia)

Ni som är gravida/varit, stämmer symptomerna?

Hej! Vet inte exakt när jag hade ägglossning då jag hade inga stickor hemma. Men om jag gissar/kikar på appen så är det om 6 dagar. Mina sympton är underliga och dessa 6 dagar känns låååångt att vänta på.

Ni som varit gravida, eller är, stämmer dessa in på er? Vad tror ni för övrigt?

Mina symptom är;

- Tryck som kommer och går, under naveln på vänster sida.

- Svullen mage

- Trött, skulle kunna somna nu

- Känslig och har lätt till gråt

- Större bröst och ömma bröstvårtor (sambon påpekade storleken inatt, att de har växt)

- Frusen

Dock har jag ingen större värk eller så, hade ett ilande värk för 2 dagar sen när jag planterade blommor, två gånger på höger sidan så jag fick andas igenom dem.

• Svar på tråden Ni som är gravida/varit, stämmer symptomerna?
  • Anonym (Skalman)

Nja, så tidigt hade jag väl inga klassiska symptom, mer än ömma bröst (som jag alltid har innan mens) och en frusenhet en dag som gick över till extrem värme (som väckte mig en gång på natten till och med). Det var första graviditeten, andra hade jag svagare symptom innan plus, tredje ännu svagare (det blev inga barn av dom två första dock). 

Allt annat med trötthet, svullen mage kom senare, efter plusset. 

• Anonym (Jag)

Man kan inte ens ha symptom så tidigt. Embryot fäster som tidigast 5 dagar efter äl, sen ska hcg bildas och bli så högt att man får symptom av det och det dröjer ett tag. Det du känner på vänster sida av naveln har absolut inget med en eventuell graviditet att göra. Det är inte på långa vägar i närheten av livmodern.

Vänta en vecka till innan du testar.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Skalman) skrev 2021-06-12 14:34:44 följande:

Nja, så tidigt hade jag väl inga klassiska symptom, mer än ömma bröst (som jag alltid har innan mens) och en frusenhet en dag som gick över till extrem värme (som väckte mig en gång på natten till och med). Det var första graviditeten, andra hade jag svagare symptom innan plus, tredje ännu svagare (det blev inga barn av dom två första dock). 

Allt annat med trötthet, svullen mage kom senare, efter plusset. 

Där ser man. Vid min förra graviditet som slutade i MF började med att jag var svullen och blev sömnig/trött på dagarna. Kände mig ständigt dödstrött och jobbade mycket med så jag sov vid varje tillfälle jag fick. Får hoppas på att detta är vad jag hoppas på...
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Jag) skrev 2021-06-12 15:19:43 följande:

Man kan inte ens ha symptom så tidigt. Embryot fäster som tidigast 5 dagar efter äl, sen ska hcg bildas och bli så högt att man får symptom av det och det dröjer ett tag. Det du känner på vänster sida av naveln har absolut inget med en eventuell graviditet att göra. Det är inte på långa vägar i närheten av livmodern.

Vänta en vecka till innan du testar.

Ok tack för infot, då ska man kanske inte tänka så mycket på varje sak som händer i kroppen. Vid min förra graviditet som slutade med MF, började nog vid äl +11 eller äl +12. Svullen och dödstrött från morgon till kväll. Då har man lite hopp uppe, att symptomen kan komma senare med :) Man läser ju så mycket här på FL att de får symptom direkt att det känns sådär.
  • Anonym (.)

Symptom på att mensen är på väg brukar vara trötthet och ömma bröst för mig. Den månad jag blev gravid kände jag ingenting vid BIM mer än att bröstvårtorna var lite ömma, och först en vecka senare kom fler symptom.

Svar på tråden Ni som är gravida/varit, stämmer symptomerna?