• Anonym (Orolig)

Graviditetssymtom kommer och går , rädd för missfall..

Nån mer som har haft eller har så? Ibland känns brösten jätteömma t.ex och ibland (som nu) inte alls.. Känner mig inte gravid just nu heller men imorse gjorde jag det, mådde lite illa och så.. har ont i magen också och är rädd för missfall..

Jag har två barn och har haft två missfall (MA) som upptäcktes på VUL innan jag började blöda , ett innan barnen och ett efter..

Har svårt att minnas hur det har varit innan med det här med grav. symtom , tror det har varit lite olika varje gång ..

Nån som kanske kan lugna mig eller är det ett tecken på missfall om t.ex brösten slutar ömma och man slutar känna sig gravid?

• Svar på tråden Graviditetssymtom kommer och går , rädd för missfall..
  • Anonym (Orolig)

Just det, glömde skriva att jag är i vecka 5 + några dagar..

• Ectea

Tre barn. Tre helt olika graviditeter.

1an - alla symptom du kan komma på. Från dag ett. Kräktes några timmar varje månad tom v 35.

2an - inte ett symptom. Aldrig mått så väl innan eller efter. Inget i brösten. Inget. Gissa ångesten jag hade när jag jämförde med grav 1.

3an - från och till första 12 v. Både i brösten illamåendet osv.

Ett tidigt mf - inga symptom.

Ett sent mf i v 21 - inga symptom

• Anonym (Orolig)

Ingen som har varit med om samma sak?

• Anonym (Orolig)
    Ectea skrev 2021-06-15 22:58:22 följande:

Tre barn. Tre helt olika graviditeter.

1an - alla symptom du kan komma på. Från dag ett. Kräktes några timmar varje månad tom v 35.

2an - inte ett symptom. Aldrig mått så väl innan eller efter. Inget i brösten. Inget. Gissa ångesten jag hade när jag jämförde med grav 1.

3an - från och till första 12 v. Både i brösten illamåendet osv.

Ett tidigt mf - inga symptom.

Ett sent mf i v 21 - inga symptom

Tack så mycket för svaret! :) Känns lite bättre.. Mitt yngsta barn är 5 år och äldsta är 12...och senaste missfallet /MA var väldigt tidigt så har lite svårt att komma ihåg faktiskt.

Vet att jag har haft ömma bröst med yngsta iallafall och senaste mf men minns inte om det var hela tiden eller kom och gick.. Minns tyvärr inte alls hur det var med det de två första gångerna jag var gravid.
  • Anonym (I samma sits)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-06-15 21:11:02 följande:

Nån mer som har haft eller har så? Ibland känns brösten jätteömma t.ex och ibland (som nu) inte alls.. Känner mig inte gravid just nu heller men imorse gjorde jag det, mådde lite illa och så.. har ont i magen också och är rädd för missfall..

Jag har två barn och har haft två missfall (MA) som upptäcktes på VUL innan jag började blöda , ett innan barnen och ett efter..

Har svårt att minnas hur det har varit innan med det här med grav. symtom , tror det har varit lite olika varje gång ..

Nån som kanske kan lugna mig eller är det ett tecken på missfall om t.ex brösten slutar ömma och man slutar känna sig gravid?

Kunde vart jag som skrivit det här! Jag har exakt samma, kräks ena dagen och tänker att jag måste vara gravid för att nästa dag må hur bra som helst och känna mig så ogravid som det bara går. Känner igen det med brösten också. Jag är också livrädd för MA! Under min förra graviditet mådde jag som värst och kräktes varje dag i v 8.

Har du möjlighet att boka in ultraljud? Jag ska göra i nästa vecka.
  • Anonym (I samma sits)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-06-15 21:12:05 följande:

Just det, glömde skriva att jag är i vecka 5 + några dagar..

Ok men V 5 är väldigt tidigt och det är väl inte så vanligt att ha så många symptom då. Jag trodde du var som mig i v 8 eller så. Tror inte du behöver oroa dig.
Svar på tråden Graviditetssymtom kommer och går , rädd för missfall..