vissli skrev 2021-07-05 14:41:58 följande:
Förstår! Jag har själv funderat på vad jag är orolig för med de långsiktiga studierna, kontra riskerna nu och tycker inte det är solklart, eftersom jag själv har BF ett antal månader bort. Har fått reflektera mycket över min egen oro senaste tiden helt enkelt. Och hur oron i sig påverkar barnet. Har många gånger önskat jag hade haft BF nu och sluppit valet. Men risken finns att jag blir sjuk och det är ju inte heller något jag önskar såklart
Har du sett något som tyder på en långsiktig risk eller är det bara just att vi inte är x år fram i tiden och har svaret som är det som känns olustigt?
Nej de är just de som man är orolig för. De säger att det inte är någon fara för barnet vad de kan se nu, men de kan ju inte garantera att inget kan hända när barnet blir större.
Självklart vill man inte bli sjuk heller. Finns mycket att väga in, men som sagt har jag bestämt mig och de tycker jag känns som ett bra beslut.
Men måste också tänka att mycket handlar också om att umgås endast med de man i vanliga fall träffar under pandemin, tvätta händer och vara noga med handhygienen, avstå från shopping etc om man verkligen inte måste. Och nu har även smittoantalet minskat väldigt mycket här.