• Anonym (S)

    Hinnsäck 6+2 , ”foster” för litet och inget hjärtslag

    Läkaren sa att det kan vara så att jag bara var tidigare gravid än jag trodde .. Trodde jag var vecka 6+0 ungefär men jag skulle kunna vara 5 veckor och några dagar.

    Men då borde väl inte hinnsäcken mäta 6+2?

    Hon sa att det varken lutar åt det ena eller andra och jag får kolla igen om en vecka men är helt förstörd nu.. Är det kört när hinnsäcken är så stor och det som antagligen är fostret bara ser ut som 4-5 veckor (om jag förstod det rätt)? Hon såg en gulsäck också men vet inte om det betyder nått.

    Har två barn sen innan och haft två missfall.

    Tacksam för svar , mår så dåligt av att inte veta ..

  • Svar på tråden Hinnsäck 6+2 , ”foster” för litet och inget hjärtslag
  • Anonym (F)

    Såg att ingen har kommenterat, så ville bara säga att håll ut till nästa vecka, håller tummarna åt dig! <3 (Självklart förstår jag oron, skit jobbigt men försök att tänka *en dag närmare att veta* kram!

  • Anonym (S)
    Anonym (F) skrev 2021-06-18 22:13:28 följande:

    Såg att ingen har kommenterat, så ville bara säga att håll ut till nästa vecka, håller tummarna åt dig! <3 (Självklart förstår jag oron, skit jobbigt men försök att tänka *en dag närmare att veta* kram!


    Tack för svaret!
  • Elaane

    Behöver inte alls vara åt pipan. När jag var gravid med sonen hände samma sak, en vecka senare såg man ett hjärtslag och allt gick fin fint hela graviditeten

  • Anonym (S)
    Elaane skrev 2021-06-19 00:53:49 följande:

    Behöver inte alls vara åt pipan. När jag var gravid med sonen hände samma sak, en vecka senare såg man ett hjärtslag och allt gick fin fint hela graviditeten


    Tack för svaret! Grattis till att allt gick bra :) Har tid hos en privat Gyn på måndag så kanske får veta då eller så är det också för tidigt att se , egentligen skulle man helst kolla igen efter en vecka sa dom.

    Grejen är att jag vet att det som mest kan ha varit vecka 6+0 egentligen och inte vecka 6+2 eftersom jag vet när jag tidigast kan ha blivit gravid .. Tror att det borde varit mellan 5,5 och 6 veckor ungefär då i torsdags.. Det syntes ju ingen hjärnaktivitet heller..
  • Anonym (Sara)

    Varit med om samma. Tyvärr visade det sig vara en tom hinnsäck för min del

  • Anonym (S)
    Anonym (Sara) skrev 2021-06-19 07:08:01 följande:

    Varit med om samma. Tyvärr visade det sig vara en tom hinnsäck för min del


    Beklagar :( Den var ju inte helt tom men fosterstrukturen var bara 2,9 mm och ingen hjärtaktivitet syntes tydligen .. och så syntes en gulesäck också..
  • Elaane
    Anonym (S) skrev 2021-06-19 05:07:28 följande:

    Tack för svaret! Grattis till att allt gick bra :) Har tid hos en privat Gyn på måndag så kanske får veta då eller så är det också för tidigt att se , egentligen skulle man helst kolla igen efter en vecka sa dom.

    Grejen är att jag vet att det som mest kan ha varit vecka 6+0 egentligen och inte vecka 6+2 eftersom jag vet när jag tidigast kan ha blivit gravid .. Tror att det borde varit mellan 5,5 och 6 veckor ungefär då i torsdags.. Det syntes ju ingen hjärnaktivitet heller..


    Jag visste själv exakt när jag hade ägglossning då jag körde aktivt med ägglossningstest, ibland syns det inte så tidigt helt enkelt. Hjärnaktivitet kan ju omöjligt ses så tidigt heller :) på mig mätte de att jag skulle ha haft ägglossning en hel vecka senare än vad jag vet att jag hade. Nästa ultraljud stämde allt med måtten igen och hjärtat slog fint! Det är klurigt med tidiga ultraljud
  • Anonym (S)
    Elaane skrev 2021-06-19 20:51:34 följande:

    Jag visste själv exakt när jag hade ägglossning då jag körde aktivt med ägglossningstest, ibland syns det inte så tidigt helt enkelt. Hjärnaktivitet kan ju omöjligt ses så tidigt heller :) på mig mätte de att jag skulle ha haft ägglossning en hel vecka senare än vad jag vet att jag hade. Nästa ultraljud stämde allt med måtten igen och hjärtat slog fint! Det är klurigt med tidiga ultraljud


    Tack för svaret! :)

    Jag var hos privat gyn idag och hjärtat slog nu :) Vecka 5+6 mätte hon , CRL mått den här gången och inte hinnsäcken om jag förstod rätt, så då var det väl ca 5,5 veckor i torsdags och det kan stämma.

    Tyvärr så fick jag veta också att jag har klamydia som jag måste ha fått av min kille ganska nyligen, testade mig senast för några veckor sen och då hade jag inte det.. De testade i torsdags på gynakuten och nu har jag börjat med Amimox. Är väldigt arg på honom, han säger att han måste ha haft det länge.. Så det känns jobbigt och jag blir lite orolig för hur det och medicinen påverkar barnet..

    Men får ta en sak i taget, just nu är allt ok med graviditeten iallafall ..
  • LFF
    Anonym (S) skrev 2021-06-21 12:45:33 följande:
    Tack för svaret! :)

    Jag var hos privat gyn idag och hjärtat slog nu :) Vecka 5+6 mätte hon , CRL mått den här gången och inte hinnsäcken om jag förstod rätt, så då var det väl ca 5,5 veckor i torsdags och det kan stämma.

    Tyvärr så fick jag veta också att jag har klamydia som jag måste ha fått av min kille ganska nyligen, testade mig senast för några veckor sen och då hade jag inte det.. De testade i torsdags på gynakuten och nu har jag börjat med Amimox. Är väldigt arg på honom, han säger att han måste ha haft det länge.. Så det känns jobbigt och jag blir lite orolig för hur det och medicinen påverkar barnet..

    Men får ta en sak i taget, just nu är allt ok med graviditeten iallafall ..
    Grattis till graviditeten.

    Synd att den blivande pappan verkar vara ett pucko. Det är ju magiskt att du inte hade klamydia för några veckor sedan men hade det nu trots att han haft det länge... Hur motiverar han det?
  • Aaanonym86

    Förra tisdagen var jag på vul för att kolla om graviditeten sitter rätt. Har haft ett utomkveds förut och två missfall efter det. Gyn såg gulasäcken och mätte graviditeten till 5+3 veckor. Idag var jag på nytt vul och ska då vara i v 6+3 men crl visar 4,7 mm och hinnsäcken 17 mm. Gyn tyckte fostret var för litet men samtidigt såg hon hjärtslag och sa att detta var både positivt och negativt. Borde jag förbereda mig på ett tredje missfall nu? Så ledsamt efter stt ha haft ett utdraget missfall i februari. Båda mina mf har varit missed abortions.

Svar på tråden Hinnsäck 6+2 , ”foster” för litet och inget hjärtslag