evelinagra1 skrev 2021-06-26 10:59:23 följande:
Jag förstår dig precis, fick själv mens för några dagar sedan och det blev otroligt jobbigt.. vi har försökt på riktigt i 2 månader men har inte haft preventivmedel på över 1 år. Jag är också 21 och min sambo är 25. Tror vi har ägglossning ungefär samtidigt, enligt min app ska jag ha ägglossning 9/7 men det kan ju vara + - någon dag.Jag håller tummarna för oss allihopa!! Kram
Vad kul att höra att vi kan ha ÄL runt samma dagar! Enl Natural Cycles ska jag ha ÄL den 10e, alltså cykeldag 16. Hur lång menscykel brukar du ha? Vilken app använder du dig av?
Är ni fullt ?friska? (så att säga) för övrigt? Om man får fråga det.. min sambo är nämligen lite defekt som kan påverka fertiliteten, ljumskbråck och kronisk pankreatit. Så vi har kommit överens om att vi ska kontakta hans läkare om två månader om vi inte lyckats få ett plus. Min mamma hade svårt att bli gravid och fick 2 missfall före mig och 4 missfall efter mig, hon hade dock cystor i äggstockarna som sprack när hon var tonåring, så hon hade inte fullt fungerande äggstockar. Min moster försökte också få sin första under 4 år utan resultat, men 5e året fick ett plus med min kusin.
Jag misstänkte att jag hade PCOS i höstas med massa olika symtom, men man kunde inte se någonting på proverna eller gynundersökningen. Däremot hade jag spiralen inne men läkaren sa att det inte hade någon betydelse. Då får jag lita på det.