CB och molvärk från ÄL och framåt
Hej!
Jag slutade med p-piller 29:e maj 2021 och började ÄL-testa mig med Clearblues ägglossningstest med dubbel hormonindikator den 13:e juni. Då var det negativt, men dagen efter (mån 14:e) vaknade jag med tokmycket äl-flytningar och rätt kraftig molvärk. Testade mig och fick då en blinkande glad gubbe. Efter det har jag haft blinkande gubbe varje dag sedan dess. Valde dock att spara lite på CB-testen (pga dyra) så testade mig endast med RFSU:s test idag, vilket visade negativt. Misstänker ändå själv att ägglossningen faktiskt har ägt rum redan även om CB inte har visat fast gubbe. Känner igen hur det brukade kännas innan min första graviditet.
Nu till mina frågor:
1. Någon som har haft ÄL trots att CB endast visade blinkande gubbe?
2. Jag har haft molvärk ända sedan i måndags (som starkast då). Nu är flytningarna som vanligt dock. Har även varit kissnödig konstant. Känslan i livmodern påminner om min tidigare graviditet (har ett barn sedan tidigare). Är det möjligt att känna av en ev. graviditet såhär tidigt..? (Hoppas såklart på det). Vi hade sex på kvällen lördagen den 12:e juni och jag misstänker att ÄL ägde rum kvällen 14:e eller på dagen 15:e. Det är väl alldeles för tidigt för att känna av det?