• chouette

CB och molvärk från ÄL och framåt

Hej!

Jag slutade med p-piller 29:e maj 2021 och började ÄL-testa mig med Clearblues ägglossningstest med dubbel hormonindikator den 13:e juni. Då var det negativt, men dagen efter (mån 14:e) vaknade jag med tokmycket äl-flytningar och rätt kraftig molvärk. Testade mig och fick då en blinkande glad gubbe. Efter det har jag haft blinkande gubbe varje dag sedan dess. Valde dock att spara lite på CB-testen (pga dyra) så testade mig endast med RFSU:s test idag, vilket visade negativt. Misstänker ändå själv att ägglossningen faktiskt har ägt rum redan även om CB inte har visat fast gubbe. Känner igen hur det brukade kännas innan min första graviditet.

Nu till mina frågor:
    1. Någon som har haft ÄL trots att CB endast visade blinkande gubbe?
    2. Jag har haft molvärk ända sedan i måndags (som starkast då). Nu är flytningarna som vanligt dock. Har även varit kissnödig konstant. Känslan i  livmodern påminner om min tidigare graviditet (har ett barn sedan tidigare). Är det möjligt att känna av en ev. graviditet såhär tidigt..? (Hoppas såklart på det). Vi hade sex på kvällen lördagen den 12:e juni och jag misstänker att ÄL ägde rum kvällen 14:e eller på dagen 15:e. Det är väl alldeles för tidigt för att känna av det? Rynkar på näsan

• Svar på tråden CB och molvärk från ÄL och framåt
  • belllsi

Kom över ditt inlägg av en slump, men jag försöker bli gravid och är nu inne på försök nr 2, det tog dig inte i Maj. Jag hade sex runt ägglossning vilket var den 14e då jag fick glad gubbe 12 och 13. Tyckte det var kul att vår cykel var samma ????

Jag har inga symtom iallafall, kanske lite molvärk om det nu inte är inbillning. Hoppas så innerligt att jag är gravid.

• chouette
    belllsi skrev 2021-06-19 20:32:35 följande:

Kom över ditt inlägg av en slump, men jag försöker bli gravid och är nu inne på försök nr 2, det tog dig inte i Maj. Jag hade sex runt ägglossning vilket var den 14e då jag fick glad gubbe 12 och 13. Tyckte det var kul att vår cykel var samma ????

Jag har inga symtom iallafall, kanske lite molvärk om det nu inte är inbillning. Hoppas så innerligt att jag är gravid.

Haha, ja det måste den ju vara då ????

Min molvärk försvann plötsligt igår efter att ha varit väldigt stark i lördags. Jag tror mest att det är kroppen som håller på att ställa om sig efter hormonerna.

Är det första barnet som ni försöker med? :)
  • belllsi

Jag vet inte hur man svarar en viss person, bara hur man kommenterar tråden haha.. ny här! Ja det är första barnet och jag fick ett svagt streck idag när jag testade så hoppas det stämmer .. haft molvärk hela dagen i ryggen. Vill bara ha mer symtom nu haha.. Har du testat än? Man vill ju inte testa för tidigt men är ju omöjligt att låta bli.

• chouette
    belllsi skrev 2021-06-21 20:56:00 följande:

Jag vet inte hur man svarar en viss person, bara hur man kommenterar tråden haha.. ny här! Ja det är första barnet och jag fick ett svagt streck idag när jag testade så hoppas det stämmer .. haft molvärk hela dagen i ryggen. Vill bara ha mer symtom nu haha.. Har du testat än? Man vill ju inte testa för tidigt men är ju omöjligt att låta bli.

Åh, grattis i så fall! Hur länge har ni försökt? :)

Man trycker på citera :)

Jag tog ett testa tidigt-test idag men det var blankt.
  • belllsi
    chouette skrev 2021-06-22 07:40:50 följande:

Åh, grattis i så fall! Hur länge har ni försökt? :)

Man trycker på citera :)

Jag tog ett testa tidigt-test idag men det var blankt.

Tack. Tog ett test imorse också, clearblue med veckoindikator som visade gravid 1-2 veckor. Tack snälla! Detta är andra månaden vi försökt.
Svar på tråden CB och molvärk från ÄL och framåt