• Anonym (Hej)

Är du rädd för könssjukdomar ?

Är du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för könssjukdomar ?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-01-05 04:16:01 följande:
    Du vet att en hel del av könssjukdomar kan ligga latent i många år va? Och kan bryta ut av olika anledningar
    Vilka då?
  • Anonym (tj)
    Anonym (nej) skrev 2022-01-05 09:23:10 följande:

Vilka då?

Herpes bland annat kan ligga latent tills du dör av ålder eller bryta ut imorn.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (tj) skrev 2022-01-05 09:41:27 följande:

Ja, och klamydia tror jag också kan ligga latent och bryta ut senare. Långt senare. Kan vara en grej man gjort i ungdomen
  • Någon snubbe

Ja, eftersom jag har flera sex partners så är jag noga med kondom användning. Ingen aning vad de gör när jag inte träffar dem, så lika bra att jag är redig.

• Anonym (X)

Så nära hälften av de som svarar är det inte, varför ?

• Anonym (Hmm)
    Anonym (X) skrev 2022-01-10 14:20:10 följande:

För att dom inte fattar eller har orkat ta reda på att det kan ligga latent i kroppen och kan bryta ut långt senare. Dessutom har en del attityden att dom minsann är så ordentliga att det inte kan drabba dom. Man kan aldrig veta. Läste att ex herpes kan utlösas av stress om man har det i kroppen. Den som är helt utan ungdomssynd kan kasta första stenen.
  • Anonym (kondylomskiten)

Är mest rädd för vårtvirusen som Kondylom eftersom de kan bli cancerogena i hals och munhåla och kan fås både vid oralsex och kyssar. Också syfilis så klart och HIV

• Anonym (kondylomskiten)
    Anonym (Ej insatt) skrev 2021-08-21 10:10:21 följande:

Jag hade ett aktivt sexliv med olika kvinnor innan pandemin. Helt klart att jag underskattade smittorisken. Jag körde oskyddat med flera stycken. Under pandemin testade jag mig för allt och var helt frisk.

Det som känns läskigast är hpv.

Instämmer. Har haft den skiten både invärtes och utvärtes som fick brännas bort och krävdes sövning i ett av fallen. Vidrigt! Träffat på flera killar som haft det och inte sagt nåt. Man har känt vårtorna lite för sent.
  • Anonym (Ohederlige M)
    Anonym (kondylomskiten) skrev 2022-01-10 19:54:37 följande:

Är mest rädd för vårtvirusen som Kondylom eftersom de kan bli cancerogena i hals och munhåla och kan fås både vid oralsex och kyssar. Också syfilis så klart och HIV

Om du testar dig så får du veta om du har det eller ej. Problemet är att folk inte testar sig. Idag kan du även göra det hemmavid anonymt, så bart snålt (om man vill vara anonym) och dumt (då det är gratis icke anonymt) att göra dessa tester.

Män uppvisa i större grad symptom, medan kvinnor ofta kan gå asymtomatiska, dvs inte har några symptom alls. Så är det med Klamydia, men framförallt Gonorré, där enbart 20% av kvinnorna har symptom. 

Skydda er för fasiken. Dagens laboratorietester är dock väldigt känsliga och träffsäkra. Välj även parter med omsorg. Klabben minskar enligt FHM, men Syfilis, Gonorré, HIV och mycoplasma genetalium (svårbehandlat) ökar rejält.   
  • Anonym (Man)
    Anonym (tj) skrev 2022-01-05 09:41:27 följande:
    Herpes bl. a. smittas man av kyssar och brösten, fast jag vet inte hur hög den risken är, undviker ni att ge kvinnan oralsex alltså undviker ni slidan?
  • Anonym (...)

Jag är orolig för oralsex och funderar om slicklappar funkar eller bara är sjuukt avtändande.

• Anonym (Man)
    Anonym (...) skrev 2022-01-20 09:45:13 följande:

Jag är orolig för oralsex och funderar om slicklappar funkar eller bara är sjuukt avtändande.

Jag har läst att man kan även klippa en kondom, fast jag vet inte vilket alternativ som är bäst, fast de måste man liksom hålla så att man håller de på plats.
  • Anonym (ööö)
    Anonym (X) skrev 2022-01-10 14:20:10 följande:

För att jag är 50+, är i ett monogamt förhållande och varken jag eller partnern är intresserade av att ha några äventyr vid sidan av. 
    Ingen av oss har någonsin haft någon könis heller, så tydligen har vi levt på ett sätt som funkat även innan vi träffade varandra. 
Svar på tråden Är du rädd för könssjukdomar ?