• Anonym (Anna)

Ni som är 36 - 37 år, hur lång tid tog det för er att bli gravida?

Ja som rubriken lyder. Ni som nyligen blivit gravida vid den åldern, hur många försök/lång tid tog det? Och då syftar jag på att kvinnan är i den åldern.

Det är väl inte kört att bli gravid vid den åldern så man bara ska låta bli att försöka?

Längtar efter en knodd.

• Svar på tråden Ni som är 36 - 37 år, hur lång tid tog det för er att bli gravida?
  • Anonym (M)

Var 36 år. När jag började kolla ägglossningen tog det två försök. Vansinnig tanke att det vore för sent att ens försöka.

• Anonym (Sara)

Gravid på första försöket när jag var 36 år med andra barnet.

• Anonym (Sara)

Pratade med en fertilitetsläkare som sa att mellan åren 36-38 går fertiliteten ner rätt mycket och det stämde på mig för med barn nr 3 tog det oss nästan 6 månader att bli gravid jämfört med första försöket vid 36 års ålder. Så nej, det är absolut inte försent men vänta inte längre om du vill ha fler än ett barn.

• sextiotalist

Det blev ett hoppsan, hade uppehåll en månad med p-piller och skulle byta märke efter nästa mens. Det blev ingen ny mens förrän ett år senare

• syntharen

Jag fick andra barnet när jag var 37, det tog 5 år och 4 missfall innan han kom till oss. Sedan tog det en riktigt försök, om man säger så, när jag var 39 år för att få till tredje barnet Hon kom 9 dagar innan jag fyllde 40, bästa presenten!

• Anonym (Vips)

Jag är 38 och blev gravid omedelbums. Helt oplanerat, vi slarvade en gång och tänkte att det är ingen fara då jag är så pass gammal. Men det tog sig. Fick sen veta av min gynekolog att jag är betydligt mer fertil än normalt för min ålder dock. Detta pga PCO. 

När jag var 34 tog det sig på fjärde försöket. 

• Anonym (...)

Jag blev gravid jättelätt tidigare men när jag försökte efter 36 tog det sig aldrig..

• Anonym (K)

Blev ofrivilligt gravid trots skydd så det tog ju noll tid...

• Anonym (Elin)

Blev gravid med mitt andra barn som 37-åring. Det tog sig på andra försöket.

• JeanetteNJ83

Första försöket vid 28, tog ungefär 3 försök vid 37. Är nu i v 19. Kanske försöker få en till efter detta men sen är det stopp!

Svar på tråden Ni som är 36 - 37 år, hur lång tid tog det för er att bli gravida?