• Destinybluee

Är i ett förhållande - gammal flamma dyker upp

Jag är en fästmö till en sådan fin man. Vi har varit ett par i 2 år.

Inatt skrev en gammal internetflamma till mig på messenger. Jag svarar såklart!

Det slutade med att vi sexsmsade varpå lite bilder från bägges håll skickades.

Grejen nu är att detta känns rätt samtidigt som det känns väldigt fel.

Snubben har jag haft av och på relation med över nätet i 10 år - en sexuell sådan plus vänskap.

Vi har aldrig träffats av olika omständigheter men vill fortfarande ses.

Jag har alltid tagit bort honom från min fb varje gång jag blivit i en ny relation av olika anledningar - han skrev bara på messenger denna gång.

Han vet inte om att jag är förlovad och har en relation och jag berättade aldrig något.

Han är nämligen min "livbåt" i en annan stad om saker och ting skiter sig. Alltid haft den tanken kring oss.

Jag känner att jag gjort fel samtidigt som jag inte har gjort fel.

Nej, min sambo vet ej om att han skrivit till mig men han vet om att han existerar.

• Svar på tråden Är i ett förhållande - gammal flamma dyker upp
  • Anonym (H)

Innerst inne så vet du att det du har gjort är fel. Det är en anledning till varför du väljer att skriva av dig. Du vill med detta inlägg vill erkänna ditt snedsteg för din fästman men vågar inte och detta hjälper dig att undvika ett sådant scenario på något sätt. Har ni barn ihop? Det förklarar isåfall saken.

Jag tycker att din fästman förtjänar någon bättre än dig. Erkänn din otrohet och stå för vad du har gjort istället för att smyga bakom ryggen på honom.

Låg du och skrev med Messenger-flamman samtidigt som din man låg bredvid och sov?

• Dexter dot com

Hur kan en sexuell internetrelation någonsin kännas rätt och hur kan du tycka att du inte gjort fel när du är i en relation.

• Anonym (Fel)

Hur menar du när du säger att det inte var fel?

• Anonym (556)

Hur skulle det kännas om din fästman gjorde det samma bakom din rygg?

• Anonym (ppp)
    Destinybluee skrev 2021-06-21 04:21:58 följande:

This:  varför svarade du ens? Hade du inte gjort det hade inget av resten hänt. Nu sitter du där och är sugen på en person du aldrig mött - så väldigt konstigt.

Vadå "min livbåt" - du vet inte alls om det skulle bli så i realiteten, det där är nån slags våt dröm du har. Vet han ens om att du tänkt så? 
    När du nu tvunget behövde svara, varför skrev du då inte bara att du är i en relation. Vill du inte behålla denne man som du skriver är så fin?
  • Nutid
    Destinybluee skrev 2021-06-21 04:21:58 följande:

Jag är en fästmö till en sådan fin man. Vi har varit ett par i 2 år.

Det slutade med att vi sexsmsade varpå lite bilder från bägges håll skickades.

Grejen nu är att detta känns rätt samtidigt som det känns väldigt fel.

Snubben har jag haft av och på relation med över nätet i 10 år - en sexuell sådan plus vänskap.

Vi har aldrig träffats av olika omständigheter men vill fortfarande ses.

Jag har alltid tagit bort honom från min fb varje gång jag blivit i en ny relation av olika anledningar - han skrev bara på messenger denna gång.

Han vet inte om att jag är förlovad och har en relation och jag berättade aldrig något.

Han är nämligen min "livbåt" i en annan stad om saker och ting skiter sig. Alltid haft den tanken kring oss.

Jag känner att jag gjort fel samtidigt som jag inte har gjort fel.

Nej, min sambo vet ej om att han skrivit till mig men han vet om att han existerar.

Först en fråga har ni aldrig träffats fysiskt?

Det är väl ganska enkelt.
    Du borde känna att du börjat gå på en dålig väg.
    Egentligen ingen större skada skedd om du tar tag i det nu och det snarast.

1.Om det nu enbart är en digitalkontakt och du tycker att det är en viktig kontakt för dig, så måste du berätta om den för din fästman direkt! (hur han reagerar vet vi ej)
    2.Om den inte är så viktig så är det bara att lägga den på paus genom att vänligt men bestämt berätta för internet flamman att du är upptagen och att ni inte bör sex-chatta. 
    3. Din internet-flamma är viktigare än din fästman och du känner att du på inga vilkor vara utan den, då är det väl bara att göra slut. 
Svar på tråden Är i ett förhållande - gammal flamma dyker upp