• Anonym (L)

Klamydia och gravid vecka 6

Sökte akut till Gyn i torsdags för att jag hade ont , det berodde tydligen på en cysta på äggstocken men då tog de iallafall klamydiatest också och läkaren ringde imorse och sa att det var positivt.

Jag fick Amimox utskrivet och tog precis första tabletten.

Jag trodde att det kanske skulle bli missfall eftersom ingen hjärtaktivitet syntes då i torsdags men idag var jag hos en privat gyn och idag syntes det och jag är i vecka 5+6 enligt UL.

Jag undrar om klamydia kan orsaka missfall eller skador på fostret? Nån mer som har haft det när ni har varit gravida? Läkaren sa att Amimox är ok när man är gravid , stämmer det?

Jag kan inte ha haft det så länge för jag testade hemma för lite mindre än 2 veckor sen och det var negativt (från Vårdguiden).. om det nu stämmer.

Är så arg på killen jag träffar, vi är inte riktigt officiellt tillsammans men han sa att han inte har varit med nån annan på mer än en månad iallafall och sa att det var med gummi (han måste ljugit om det) och att han absolut inte ligger med andra nu. Jag har inte varit med nån annan på ett halvår och testat mig efter det.

Vet inte ens om jag vill träffa honom mer , blir så äcklad och arg. Graviditeten var inte direkt planerad förresten men vill helst inte göra abort .. Vet inte hur jag ska göra nu.

• Svar på tråden Klamydia och gravid vecka 6
  • Anonym (Kvinna)

Klamydia är ju något som kan ligga länge innan man märker det eller ens får problem med det. Så han kan har varit utan sex med någon annan under en den månaden och haft smittan sedan innan.

Svar på tråden Klamydia och gravid vecka 6