• Jepe94

Gravid eller bara sen mens ?! (ÄCKLIGA BILDER)

Hej! Jag gjorde graviditetstest i tisdags och torsdags förra veckan. Och tyckte mig se svagt streck på testen. På fredagen kom först lite rosa blod på pappert, som sen blev mer klar rött blod med slemmiga blodstrimmor i. Och nu igår (måndags) så var det klar rött men sista dagen med blod. Och idag när jag har varit på toa har det bara varit lite små blod strimmor som kommit ut och lite rosa blod.

Undrar om jag kan vara gravid eller om det bara är min mens som var sen ? Min mens var sen med ca 8-11 dagar denna gång. Skulle haft min mens den 10/6 enligt kalendern sen kom detta den 18/6.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Gravid eller bara sen mens ?! (ÄCKLIGA BILDER)
  • Anonym (Hade samma)

Min förra graviditet fick jag också en mindre blödning runt den förväntade mensdagen.

• Anonym (Eh)

Varför inte bara ta ett nytt grav-test så vet du? Istället för att folk här ska gissa. Bim+8 borde ju ge utslag om det är så.

• Jepe94

Okej, jag har 3 barn sen innan. Med 3e visade jag starkt plus 9 dagar efter blödning som varat i 7 dagar. Och då var jag på vul för att se hur långt gången jag var.

Men nu är jag mer fundersam för detta ser ut som färskt blod ????

• Anonym (Kajsa)

Jag har också blödigt i anslutning till mens. Började blöda 14:e juni och skulle ha mens 15. Trodde såklart att det var mensen som kom, men icke det. Plussade dagen efter och tänkte då att det var ett tidigt missfall, men nu en vecka senare starkt streck på stickan, har fortfarande lite blod men inte som mens utan mer flytning. Jag ska boka in till ultraljud.

Ta ett test till är mitt råd:)

Svar på tråden Gravid eller bara sen mens ?! (ÄCKLIGA BILDER)