har ni blivit gravid med akupunktur??
hej!! provar nu akupunktur.. har ni erfarenhet av det?? blivit gravida??är på min andra gång nu och mår toppen.. hoppas att det funkar!!
hej!! provar nu akupunktur.. har ni erfarenhet av det?? blivit gravida??är på min andra gång nu och mår toppen.. hoppas att det funkar!!
Har gått på akupunktur. Blev inte spontangravid men vi lyckades med ivf vid 7:e återföringen! Är säker på att det var akupunkturens förjänst!
pemi
Säkert en knäpp fråga men vad säger man när man ringer och beställer tid hos akupunktören?? Har länge velat testa akupunktur men jag vet inte vad jag säga!! *hämmad* :) Säger man direkt vad problemet är eller bokar man bara en tid först? Syftar själva akupunkturen till att öka fertiliteten eller vad händer? Berätta, berätta, berätta! ;)
Akunpunkturen syftar främst till att få kroppen i balans. I den kinesiska akupunkturen ska det vara balans mellan de fem elementen. Jag sa vad det gällde när jag ringde och bokade tid. Annars hade hon ju inte kunnat svara på om hon trodde hon kunde hjälpa oss eller ej. Första besöket blev långt, då "intervjuade" hon mej, tog upp allt mellan himmel och jord. Efter det blev det behandling.
Studier har visat att akupunktur bla ökar genomströmningen i livmoder och äggstockar vilket troligen ger en mer gynnsam miljö för fostret.
Finns lite länkar i mitt länkgalleri i krypinnet om just akupunktur.
pemi
hej nea!! fråga akupunktören om de behandlar för fertilitet när du ringer. alla gör inte det.!men prova.. jag mår toppen när jag varit där..de ökar ju även välbefinnandet.. man känner sig otroligt nöjd.
Tack för era svar! Hmm...undrar om jag inte måste ringa i morgon och boka tid.... Hur ofta går ni på behandling??
nea.. det är säkert olika.. men jag går 2 gånger runt ägglossning, sen 1 gång i veckan..ingen gång vid mens....det är ju värt att prova eller hur!! lycka till
Har också precis börjat på akupunktur...det är inte alls så farligt som jag trodde, nålarna känns knappt. Jag ligger ca 30 min med nålarna och under den tiden somnar jag nästan det är mycket avslappnande. Det känns bra när man går där ifrån.
Har gått på akupunktur säkert tio gånger för fertilitetsproblem. Jag tyckte det gjord väldigt ont, men kändes ändå bra på något sätt! Fick mindre mensvärk mellan gångerna, men har inte lyckats bli gravid ännu! Gjort två provrörsförsök, tredje i dag!!! Hoppas...
Tyvärr är det svårt att tvinga sig dit när man tycker det är lite obehagligt! Plus att det kostar 400:- varje gång!