• Plopps80

Gravid trots vasektomi. Hur stor är risken?

Min make genomförde en vasektomi för 3 månader sedan. Han får inte lämna spermaprov fören han haft 30 utlösningar och först efter 6 månader. Vi är uppe i 11 nu utlösningar nu. Vi kör säkra perioder och avbrutet samlag. Dock fick jag ägglossning 5 dagar för tidigt denna månaden och vi hade haft sex 3 dagar innan. Då kom han i mig. Har googlat mig sönder och enligt vissa minskar risken betydligt att bli gravid efter 3 månader. Till saken hör att jag är 40+ och tror inte jag är superfertil längre. Tror ni risken är stor att jag blivit gravid? 5 dagar till mens. Tog testa tidigt imorse. Negativt men efter 3 timmar syntes ett svagt svagt streck. Bröt sönder testet och kunde ana en svag skugga. Eftersom jag hade äl 5 dagar för tidigt och tog testa tidigt borde väl ändå testet vara starkt om det hade varit positivt. Genomgick en otroligt traumatisk abort i vintras och därför valde maken vasektomi för att jag aldrig mer skulle behöva genomgå något sådant igen. Har äl som en klocka men nu kommer jag inte köra säkra perioder fören jag vet att han är 100% steril.

• Svar på tråden Gravid trots vasektomi. Hur stor är risken?
Svar på tråden Gravid trots vasektomi. Hur stor är risken?