• Lucifer91

Blöder...

Hej, jag behöver höra om något varit i min sits..

Jag plussade i torsdags, på fredagen och även igår har jag blött, inga större mängder, har räckt med ett trosskydd per dag, inga klumpar, ingen smärta i magen..

Igår va jag på gym akuten, dom kunde inte se att de stod en blödning i magen, eller att blödningen kom någonstans ifrån..

fick göra ett hcg prov som jag ska göra om imorgon (måndag)

Men snälla? Jag behöver höra att jag inte är de enda..

Läst lite om grnombrottsblödning o så. Men man blir knäpp av allt läsande...

Har redan ställt in mig på att detta inte kommer gå vägen..

• Svar på tråden Blöder...
  • Ericky
    marielle90 skrev 2021-08-03 09:43:48 följande:

Ägget har tyvärr satt sig på äggledaren och jag kommer opereras imorgon ???? ska ta bort ena äggledaren. Är så otroligt ledsen och rädd just nu.

Din stackare!!! Skickar massa kramar till dig <3
  • marielle90

Genomgått operation idag. Tog bort ena äggledaren och ägget som satt fast i äggledaren. Så det var utomkvedshavandeskap. Usch mår så dåligt och är så ledsen. Men nu får man blicka framåt och hoppas man kan plussa inom en snar framtid och att det räcker med en äggledare ?? Tack för stöd

• Ericky
    marielle90 skrev 2021-08-04 20:19:45 följande:

Genomgått operation idag. Tog bort ena äggledaren och ägget som satt fast i äggledaren. Så det var utomkvedshavandeskap. Usch mår så dåligt och är så ledsen. Men nu får man blicka framåt och hoppas man kan plussa inom en snar framtid och att det räcker med en äggledare ?? Tack för stöd

Har läst i många trådar om de so haft en äggledare och inte haft några problem. Att den kvarvarande äggledaren lär sig kompensera för den som saknas <3

Massa kramar igen. Ta hand om dig <3
  • Litenblomma88
    marielle90 skrev 2021-08-04 20:19:45 följande:

Så tufft för dig! Jag förstår att du är ledsen och mår dåligt men det är många som blivit gravida med en äggledare. Min ena äggledare skadades i samband med en infektion när jag satte i en spiral och jag fick då höra att jag kanske inte kunde bli gravid. Håller tummarna för sig! Massa kramar!
  • Lucifer91

Hej tjejer.. inte varit aktiv här på ett tag då jag haft de tufft. Som ni vet blödde jag? jag va på gyn 1 gång i veckan o gjort vul, man såg en graviditet i v 5, men även en blödning i livmodern, jämte graviditeten. Fick återbesök, psykiskt tortyr i en vecka, när jag kom igen så va graviditet större, man skymtade ett frö där inne, men blödningen va kvar o jag blödde forfarande. Nytt besök efter en vecka så man såg att graviditeten dubblats i storlek men blödningen va kvar. Så fick återbesök efter 10 dagar, tortyr igen. Två dagar innan besöket vara försvann blödningarna o jag tänkte: är detta lugnet före stormen?

Dom hade sagt till mig att antingen stöter kroppen ut blödningen själv, eller så drar blödningen med sig graviditeten, eller så kommer kroppen ta hand om den.

Väl där, såg man en fullt normal graviditet, med ett foster o ett hjärta som slog.. blödningen va HELT VÄCK! Jag blev såååå choklad.. kunde knappt tro mina ögon.. nu är jag i v 11 o såg bebisen senast förra veckan då man till och med kunde se hur den snurrade runt o sparkade där inne.

• Litenblomma88
    Lucifer91 skrev 2021-08-11 10:41:00 följande:

Hej tjejer.. inte varit aktiv här på ett tag då jag haft de tufft. Som ni vet blödde jag? jag va på gyn 1 gång i veckan o gjort vul, man såg en graviditet i v 5, men även en blödning i livmodern, jämte graviditeten. Fick återbesök, psykiskt tortyr i en vecka, när jag kom igen så va graviditet större, man skymtade ett frö där inne, men blödningen va kvar o jag blödde forfarande. Nytt besök efter en vecka så man såg att graviditeten dubblats i storlek men blödningen va kvar. Så fick återbesök efter 10 dagar, tortyr igen. Två dagar innan besöket vara försvann blödningarna o jag tänkte: är detta lugnet före stormen?

Dom hade sagt till mig att antingen stöter kroppen ut blödningen själv, eller så drar blödningen med sig graviditeten, eller så kommer kroppen ta hand om den.

Väl där, såg man en fullt normal graviditet, med ett foster o ett hjärta som slog.. blödningen va HELT VÄCK! Jag blev såååå choklad.. kunde knappt tro mina ögon.. nu är jag i v 11 o såg bebisen senast förra veckan då man till och med kunde se hur den snurrade runt o sparkade där inne.

Men JAAAA! Vad kul, grattis till bebisen!
  • Lucifer91
    Litenblomma88 skrev 2021-08-11 13:06:10 följande:

Men JAAAA! Vad kul, grattis till bebisen!

Tack kära du! Ja de va såååån lättnad. (:
  • Scu84

Hej!

Förstår oron.

Plussade september 2020, började blöda ganska snabbt. Kom klumpar. Hjärtat pickade ändå i vecka 7+0. Resulterade ändå i ett missfall en vecka senare..

Är nu i vecka 14. Blödde från ca 5+0 till 9+0 kom inga direkta klumpar men mkt blod och vid ett par tillfällen kramper i magen o sen störtblödning... var helt säker på att det skulle bli ett till missfall men blödningen slutade och fostret lever.

Förstår oron men är så himla svårt att veta . Bara tiden som kan utvisa .

• marielle90

Hej allihopa!!

Jag måste nästan skriva här .. en solskenshistoria eller vad en kan kalla det!

Men den 4e augusti opererade jag mig för ett X och tog bort vänstra äggledare.

Sjukskriven 2 veckor men kroppen återhämtade sig väldigt snabbt och jag blödde inget. Veckorna gick och ingen mens kom. Läst attt de kan ta upp till 8 veckor men början av september en helg börja jag spy från ingenstans och mådde illa

Jag tog ett gravtest och de visade gravid 2-3. Höll på tapp hakan.. jag tog kontakt direkt på gynakutmottagningen för att göra vul. Där och då såg dom en liten plutt. Och jag har nu efterhand gjort flera undersökningar och de är en bebis. Alltså fattar ni. Jag plussade den 4e september exakt en månad efter min operation.

Nu har jag gått in i vecka 9! Är så glad fast jag mår så illa . Trött och svullen. Är som sagt andra barnet. Nästa vecka ska vi få göra extra ultraljud. De är så pirrigt men allt känns så fantastiskt. Tänk så snabbt kroppen kan återhämta sig! Och att det faktiskt går att bli gravid även fast jag inte ens fick en mens. ????????

• Litenblomma88
    marielle90 skrev 2021-10-06 21:08:13 följande:

Hej allihopa!!

Jag måste nästan skriva här .. en solskenshistoria eller vad en kan kalla det!

Men den 4e augusti opererade jag mig för ett X och tog bort vänstra äggledare.

Sjukskriven 2 veckor men kroppen återhämtade sig väldigt snabbt och jag blödde inget. Veckorna gick och ingen mens kom. Läst attt de kan ta upp till 8 veckor men början av september en helg börja jag spy från ingenstans och mådde illa

Jag tog ett gravtest och de visade gravid 2-3. Höll på tapp hakan.. jag tog kontakt direkt på gynakutmottagningen för att göra vul. Där och då såg dom en liten plutt. Och jag har nu efterhand gjort flera undersökningar och de är en bebis. Alltså fattar ni. Jag plussade den 4e september exakt en månad efter min operation.

Nu har jag gått in i vecka 9! Är så glad fast jag mår så illa . Trött och svullen. Är som sagt andra barnet. Nästa vecka ska vi få göra extra ultraljud. De är så pirrigt men allt känns så fantastiskt. Tänk så snabbt kroppen kan återhämta sig! Och att det faktiskt går att bli gravid även fast jag inte ens fick en mens. ????????

Åh så roligt för dig! Grattis!!
  • Litenblomma88
    Lucifer91 skrev 2021-08-12 07:34:25 följande:

Tack kära du! Ja de va såååån lättnad. (:

Nu när jag var inne i tråden och svarade så ville jag bara höra hur det gått för dig? Inga fler blödningar hoppas jag!
Svar på tråden Blöder...