Ni som trodde ni va klara med barn men sen blev oplanerat gravid . Hur gjorde ni ?
Ja då kom den dagen jag inte trodde skulle komma och jag behöver verkligen få höra andras berättelser.
Jag har 4 underbara barn och jag bestämde mig efter nr 4 att jag var klar även sambon ansåg detsamma.
Men nu 3 år senare så har jag legat däckad under midsommarhelgen och trott att jag haft magsjuka men när det inte gicik över så tog jag ett graviditets test och det visade solklart positivt.
Jag var bomb säker på att jag inte ville ha fler barn men nu har jag inte en aning längre . Jag har försökt vägt för och nackdelar även diskuterat med sambon och han säger att han stöttar mig vilket val jag än gör . Så hur ska jag veta att jag gör rätt ?
Jag har en sen abort i bagaget sen många år tillbaka och den ligger och gnager i huvudet på mig fortfarande då det var den hemskaste upplevelsen jag varit med om.
De vanligaste sakerna så som om man har,tid ekonomi och husrum för fler barn är redan avbokade då vi klarar det utan problem. Men sen är det de här med att börja om "igen" vakna nätter,blöjor, osv osv jag vet inte om jag varken vill eller orkar. Samtidigt som tankarna svävar iväg om hur mysigt det egentligen var under småbarns åren (då vill jag även tillägga att 2 barn har haft kolik så jag vet att det inte alltid är en dans på rosor) och om det är nån gång som vi skulle skaffa ett till barn så är det nu innan det är för sent .
Jag behöver verkligen råd och tips hur kom ni fram till erat val ?