• Mon 28 Jun 2021 06:22
    2141 visningar
    4 svar
    4
    2141

    När plussade ni på tjuvtest med blastocyst? Insättningsdag = dag noll

    Hej
    Jag har noterat att det finns massor av olika trådar med denna fråga men de utmynnar ofta i diverse diskussioner. Så nu tänkte jag vi gör en omröstning (om jag nu skapar den på rätt sätt, aldrig gjort det förr) så kanske vi får någon klarhet i den spridning det kan vara. För ingen är ju den andra lik. Låt oss hjälpas åt :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När plussade ni på tjuvtest med blastocyst? Insättningsdag = dag noll
  • Mon 28 Jun 2021 09:53
    #1

    Fick svagt positivt på dag 9 efter instättning.


    (¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • Mon 28 Jun 2021 21:08
    #2

    Sen har jag alltid funderat på om man brukar säga att insättningsdag är ruvardag 0 eller 1. Det skrivs ju mycket om ruvardagar men frågan är om alla menar samma. Därför förtydligade jag i denna fråga. Hur brukar ni tänka kring denna fråga?

  • Tue 29 Jun 2021 00:36
    #3

    Fick positivt på eftermiddagen på ruvdag 8 förra graviditeten, men det var dock första testet jag tog. Den här gången lyckades jag hålla mig till ruvdag 9 innan första testet, som också visade positivt. Så vet inte hur tidigt jag hade testat postivt. Minns att sist hade jag extremt tydliga symtom redan ruvdag 4 (jättebra luktsinne).

  • Sat 3 Jul 2021 22:20
    #4

    Plussade ganska starkt en vecka efter återföring. Det var första jag tog. Så hade nog kunnat bli plus tidigare!

Svar på tråden När plussade ni på tjuvtest med blastocyst? Insättningsdag = dag noll